آستارا- امام جمعه اهل سنت عباس آباد آستارا با اشاره به نقش علمای اهل سنت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: به دور از تعصبات مذهبی بر سر اهداف مشترک ملی و دینی خود ایستاده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم یادواره شهدای اهل سنت شهرستان آستارا شامگاه یکشنبه به مناسبت هفته وحدت با حضور امام جمعه آستارا، ائمه جماعات اهل سنت و برخی از مسئولین شهرستانی در مسجد جامع روستای عباس آباد آستارا برگزار شد.

امام جمعه اهل سنت عباس آباد آستارا در این مراسم به نقش علمای اهل سنت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و بر لزوم راه شهیدان و پیروی از ولایت فقیه تاکید کرد.

شیخ عبدالله رنجبر وجود آرامش در کشور را مرهون خون شهدا دانست و افزود: شهدا چراغ های هدایت هستند و ادامه راه شهیدان با پیروی از ولایت فقیه و ماندن در مسیر انقلاب وظیفه همه آحاد جامعه است.

وی با اشاره به وحدت شیعه و سنی در دفاع مقدس گفت: همانطور که شیعیان ایرانی دغدغه های حضور در میادین دفاع از کیان و امنیت کشور را در مقاطع مختلف زمانی داشته اند، هموطنان اهل سنت نیز در اقصی نقاط کشور در راه دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب حضور فعال داشته و شهدای بسیاری تقدیم اسلام کرده اند.

امام جمعه اهل سنت عباس آباد آستارا این موضوع را نشانه ای از بصیرت رزمندگانی دانست که به دور از تعصبات مذهبی بر سر اهداف مشترک ملی و دینی خود ایستاده اند و برخلاف آن چیزی که رسانه های بیگانه تلاش برای اثبات آن به عنوان جنگ های شیعه و سنی در منطقه دارند، افق دیدشان بلند و دوراندیش هستند و با هدف مبارزه با دشمن مشترک مسلمانان در دنیا خون های زیادی داده اند.

وی با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و فرا رسیدن هفته وحدت، قرآن کریم و پیامبر اسلام را بزرگترین محور و مبانی مشترک شیعیان و اهل سنت دانست و گفت: قلب شیعه و سنی با دستورات قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت عجین شده است و هیچکس نمی تواند این مهر و محبت را از دل آنها بزداید.

شیخ رنجبر تصریح کرد: ما که امروز امت پیامبر رحمت و مهربانی هستیم این را به خوبی می دانیم که اتحاد مسلمانان مانع دخالت بیگانگان و شیاطین در صفوف امت اسلامی می شود و نابودی اهل باطل را به دنبال دارد.

به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی زنده است

رئیس مجمع بسیج آستارا نیز در این مراسم با بیان اینکه حضرت محمد (ص) پیامبر رحمت و مهربانی است، افزود: حضرت محمد (ص) منادی وحدت جهان است و وحدت بزرگترین سرمایه جهان اسلام برای مقابله با توطئه های دشمنان است.

محمد کاربین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم مسلمان ایران از همه گروه های شیعه و سنی دست به دست هم دادند و مقابل دشمنان ایستادند.

وی افزود: اهل سنت در دوران دفاع مقدس و در راستای ایجاد آرامش و آسایش کشور ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

کاربین با اشاره به آیه «وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْ لا تَشْعُرُونَ»، ادامه داد: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و ما باید راهشان را ادامه داده و به توصیه هایشان عمل کنیم.

وی ادامه داد: به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی زنده است و انقلاب به مسیر خود با تمام توان ادامه خواهد داد.

گفتنی است شهرستان مرزی آستارا در استان گیلان ۲۲ شهید گلگون کفن اهل سنت را به انقلاب تقدیم کرده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان