فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمن شناسی باید به سرلوحه امور متولیان فرهنگی و رسانه ای مبدل شود، گفت: دشمن در یک جنگ ترکیبی حوادثی را در کشور و استان گیلان به وجود آورد که بسیار خسارت بار بوده ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمد عبدالله پور عصر امروز در نشست با فعالان فضای مجازی استان گیلان در سالن شاهد شهرستان رشت با بیان اینکه ایران در دوران پهلوی زیر سلطه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بوده است، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی موازنه قدرت های جهان و نظام حاکم در جهان بین الملل را تغییر داد. 

وی با اشاره به دلایل دشمنی دیرینه استکبار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: حضرت امام (ره) مردم را از نظام سلطه و ظالم نجات داد زیرا نظام سلطه نمی گذارد کسی در این دنیا در معادلات جهانی نقش دیگری ایفا کند. 

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم توجه به چرایی ایجاد توطئه استکبار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: از اول انقلاب انواع توطئه ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شد که نمونه بارز آن اتفاقات اوایل انقلاب، ترورهای انجام شده و فتنه های دهه های اخیر بوده است زیرا آمریکا حضور، ایرانی قدرتمند را مانع اجرای برنامه های خود می دانستند. 

عبدالله پور با بیان اینکه ۴۴ سال جمهوری اسلامی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، امنیت، روابط بین الملل و نفوذی ها همچنان تحت فشار است، تصریح کرد: دشمن سعی دارد نقشه خاورمیانه را برهم بزند و برای انجام این کار داعش را که یک جریان عجیب در تاریخ بشریت بوده را به وجود آوردند که با شکست داعش از تغییر نقشه خاورمیانه ناامید شدند. 

وی یکی از مهم ترین دلایل تحریم و فشار اقتصادی علیه جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دادن دولت ها دانست و بیان کرد: وقتی کشور در شدیدترین تحریم ها باشد اداره کشور سخت می شود لذا دولت مردان بعضا با مشکل مواجه می شدند و همین امر سبب می شد تا با آمریکا و کشورهای غربی مذاکره کنند. 

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، آمریکا متوجه شد که این دولت با دولت های دیگر فرق دارد، گفت: شعار این دولت ایستادگی در برابر استکبار و عدم ذلت پذیری است زیرا شعار امام راحل (ره) این بود که در برابر دشمن باید استقامت کرد به این دلیل دشمن انواع جنگ رسانه ای و فتنه را علیه این نظام بار دیگر آغاز کردند. 

عبدالله پور با اشاره به اقدام موثر دولت سیزدهم در خصوص جراحی اقتصادی بیان کرد: دولت و نظام جمهوری اسلامی با جراحی اقتصادی ارز، اقدام بسیار مهمی در راستای حل مشکلات اقتصادی برداشت و تصور همه این بود که معضلات زیادی برای کشور ایجاد شود و حتی تصور می کردند قیمت ارز به بیش از ۶۰ هزار تومان برسد ولی بعد از دوماه کشور به یک ثبات رسید. 

وی با تاکید بر اینکه پیوستن جمهوری اسلامی به اتحادیه شانگهای، تغییر نگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی بوده است، افزود: دولت در یکسال از عمر خود اقدامات بسیار خوب و تاثیرگذاری را از جمله آزاد کردن هفت میلیارد تومان از دارایی ایران در کره جنوبی کرد. 

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و استکبار جرات مقابله و حمله به جمهوری اسلامی و نفتکش های این کشور را ندارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی روزانه و با وجود شرایط تحریم، دو میلیون بشکه نفت می فروشد و حتی وقتی ایران قصد فروش نفت به لبنان را داشت با تهدید رژیم صهیونیستی مواجه شد ولی نفتکش های ایران به لبنان رفته و نفت را به آن کشور تحویل داد زیرا در صورت حمله به نفتکش های ایرانی، آرامکو مورد حمله واقع می شد. 

عبدالله پور نقش نفوذی ها در ایجاد فتنه در جمهوری را بسیار قابل تامل دانست و گفت: نفودی ها همواره با گرا دادن به دشمن برای ایجاد فتنه در جمهوری اسلامی تلاش می کنند و حتی مسئله حجاب برای ایجاد فتنه در کشور توسط یک نفوذی به استکبار پیشنهاد شد. 

وی با تاکید بر اینکه دشمن برای ایجاد فتنه در جمهوری اسلامی روی به انواع جنگ های ترکیبی آورده است، افزود: استکبار برای ایجاد فتنه در جمهوری اسلامی رو به یک جنگ ترکیبی آورده و برای هر نقطه از جمهوری برنامه ای دقیق را مدون کرد و برای تحقق این کار انواع کشورهای مستکبر، سلطنت طلب ها و داعشی ها را پای کار آوردند به گونه ای که در کردستان بحث حفره و شکاف امنیتی، در سیستان و بلوچستان بحث حمله به یک دختر ۱۵ساله و در دیگر نقاط مسئله حجاب را برای آغاز آشوب و اغتشاش انتخاب کردند. 

فرمانده سپاه قدس گیلان از تعهد اقلیم کردستان در خصوص خروج گروه های تروریستی از منطقه خبر داد و بیان کرد: بعد از حملات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گروهک های تروریستی در اقلیم کردستان، این اقلیم متعهد شده تا منطقه را از کل تروریست ها پاکسازی کند وگرنه موج جدید حمله نیروی زمینی سپاه علیه گروه های تروریستی در اقلیم کردستان آغاز می شود. 

عبدالله پور با انتقاد از برخی نمایندگان مجلس در خصوص عدم توجه به ساماندهی فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم کنترل فضای مجازی در کشور به یک معضل مواجه شده و حتی رهبری فرمودند اقتصاد و مدیریت بر فضای باید سروسامان گیرد در غیر این صورت کشور با مشکل مواجه می شود ولی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدامی در این خصوص انجام ندادند. 

وی با اشاره به برنامه دشمن برای بهره برداری از فضای مجازی برای ایجاد آشوب در کشور گقت: در فضای ولنگار مجازی علنا و رسما به نوجوانان این مرز و بوم، فساد و ساخت انواع سلاح و ایجاد آشوب را آموزش می داد که این امر نشان دهنده برنامه دقیق برای اغتشاش در کشور است. 

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمن شناسی باید به سرلوحه امور متولیان فرهنگی و رسانه ای مبدل شود، افزود: دشمن در یک جنگ ترکیبی حوادثی را در کشور و استان گیلان به وجود آورد که بسیار خسارت بار بوده ولی قدرت رسانه ای دشمن سبب شده تا جوانان، مردم و نسل جدید در دشمن شناسی دچار مشکل شوند. 

عبدالله پور پایین بودن سن اغتشاشات در کشور را بسیار تاسف بار دانست و بیان کرد: بر اساس آمار سن اغتشاشگران در کشور بین ۱۵ تا ۲۵ سال بوده و ۹۵ درصد لیدرهای اغتشاشات در این استان آموزش دیده بودند و از استان های دیگر به این استان آمدند. 

وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر در گیلان دارای طیف های وسیعی بوده است، تصریح کرد: اغتشاشات اخیر در گیلان دارای طیف های وسیعی بوده و در روزهای نخست بانوان میدان دار بودند ولی در روزهای بعدی مردانی بسیار خشن وارد عمل شدند که از هیچ جنایتی دریغ نمی کردند و گروهی هم از سلطنت طلبان و منافقین بودند که ۲ گروه قبلی را شارژ مالی کردند. 

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در هفته اخیر مردم خیلی سریع مسیر خود را از اغتشاشگران جدا کردند، افزود: کشور در حوزه فرهنگی سردرگم است و یک افق و برنامه مدون در حوزه فرهنگ وجود ندارد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان