مدیر کل دامپزشکی گیلان با اشاره به شایع بودن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نیمه دوم سال گفت: برای مقابله با گسترش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ستادی در تمامی شهرستان ها راه اندازی شده ولی در سال جدید ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سهراب عاقبتی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتقال بیماری از دام به انسان در دنیا بسیار شایع است، اظهار کرد:  بیش از هزار و ۷۰۰ بیماری عفونی مشترک بین انسان و دام در دنیا وجود دارد که عامل ۵۰ درصد این بیماری ها دام است.

وی آنفلوانزای پرندگان را شایع ترین بیماری دامی در استان گیلان دانست و افزود: آنفلوانزای پرندگان، تب برفکی، آبله گاوی و آنفولانزای فوق حاد پرندگان از جمله بیماری های مهم دامی در استان گیلان است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با تأکید بر چرایی فراوانی بیماری فوق حاد پرندگان در گیلان بیان کرد: زیاد بودن  تالاب ها و آبگیرها و طیور بومی در استان و همچنین وجود پرندگان مهاجر از جمله دلایل فراوانی بیماری فوق حاد پرندگان در این استان است.

عاقبتی با اشاره به شایع بودن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نیمه دوم سال افزود: برای  مقابله با گسترش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ستادی در تمامی شهرستان ها راه اندازی شده ولی در سال جدید موردی از این نوع آنفولانزا در استان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در سال جدید  ۶۰ هزار مورد بازدید از مراکز توزیع طیور انجام شده است، گفت: یکی از اهداف اداره کل دامپزشکی بازدید از مراکز دام و طیور بوده که ۳۶۰ مورد غیر بهداشتی از آنها احصا و به مراجع قضائی تحویل داده شد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان از پلمپ ۱۲ مورد واحد دامداری در این استان خبر داد و افزود: در طی این مدت ۶۰ تن فرآورده خام دامی آلوده در گیلان ضبط و خارج شده است.

عاقبتی با اشاره شناسایی چندین مورد تب کریمه کنگو در استان گیلان گفت: در سال جدید هفت مورد تب کریمه کنگو در دو شهرستان گیلان گزارش شده ولی منجر به فوت نشده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان