استاندار گیلان به اقدامات مغفول مانده طی ۳۸ سال گذشته در حوزه سراوان گفت: در حال حاضر ۶۰۰ روستای گیلان در حوزه پسماند، سبز اعلام شده و در حال افزایش هستند که مشارکت سمن ها در این زمینه بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در نشست با تشکل های گردشگری گیلان با بیان اینکه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از مزیت های نسبی گیلان است، اظهار کرد: در حوزه اقتصاد گیلان، بخش های کشاورزی و گردشگری مکمل یکدیگر هستند. 

وی با بیان اینکه براساس سیاست های دولت، گیلان جزء استان هدف گردشگری قرار گرفته است، گفت: باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های نهفته در جهت شکوفایی بخش گردشگری استفاده کنیم. 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای قبول مسؤولیت در استانداری، پیوستگی حلقه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گیلان و ثبت جهانی آن ها را دنبال کردم، افزود: این موضوع در سه حوزه چادر شب بافی، چای لاهیجان و ماسوله به منصه ظهور رسیده است. 

عباسی با بیان اینکه دلمان برای استان عزیزمان می سوزد و دوست داریم آن را به سطح مطلوب برسانیم، گفت: فعال بودن و تقویت زیرساخت ها شامل هتل، اقامتگاه، فرودگاه، مسیرهای ارتباطی و خدمات، برای حضور مسافران و تکمیل هدف گردشگری مؤثر است. 

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تنوع اقامتگاه ها متناسب با درآمد سطوح مختلف جامعه بیان کرد: در خصوص اقامتگاه های بوم گردی در گیلان اقدامات ناقصی شکل گرفته اما در این مسیر پرداختن به خانه های روستایی موجود با حفظ اصالت مناطق، باید در اولویت باشد. 

وی صیانت از فرهنگ و تمدن غنی گیلان را بسیار مهم دانست و با اشاره به تنوع بالا و بی نظیر غذاهای این استان در سطح دنیا اظهار کرد: راهنمایان گردشگری با بیان خوب و اثربخش و استفاده از شیوه های نوین اطلاع رسانی همچون بسترهای فضای مجازی و اپلیکیشن ها در معرفی جاذبه های گیلان نقش آفرینی کنند. 

عباسی بر لزوم بهره گیری از تورهای گردشگری در مناطق مختلف استان به عنوان یک شبکه ارتباطی قوی تأکید کرد و افزود: باید تلاش شود تا از طریق بسترهای مختلف گردشگران به محض ورود به استان با جاذبه های گردشگری گیلان آشنا شوند. 

استاندار گیلان به آسیب های وارده به بخش گردشگری ناشی از شیوع بیماری کرونا به واسطه ایجاد وقفه در سفرها اشاره کرد و گفت: باید در شرایط کنونی، حوزه های مختلف بخش گردشگری به نحو شایسته مورد حمایت قرار گیرند تا خسارات آن ها جبران شود. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ورود ۵۲ میلیون گردشگر به گیلان طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ بیان کرد: از سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش گردشگری با اعطای تسهیلات و امکانات موردنیاز به صورت همه جانبه حمایت می شود. 

وی به اقدامات مغفول مانده طی ۳۸ سال گذشته در حوزه سراوان و مقایسه با اقدامات اثربخش طی قریب به یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰۰ روستای گیلان در حوزه پسماند، سبز اعلام شده و در حال افزایش هستند که مشارکت سمن ها در این زمینه بسیار اثرگذار است. 

استاندار گیلان به گلایه برخی هتل داران مبنی بر کمبود نیروی انسانی متخصص اشاره و با بیان اینکه این موضوع در بخش صنعت نیز مشاهده می شود، افزود: باید تحصیلات دانشگاهی و نیز آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با مشاغل مورد نیاز استان تعریف و فرهنگ سازی شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان