به گفته مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان، کلیه موزه های تخت نظارت مستقیم میراث فرهنگی و اماکن تاریخی تحت پوشش این اداره کل به مدت یک هفته رایگان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید فضای استفاده از اماکن تاریخی و موزه ها برای عموم مردم فراهم شود، اظهار کرد: استان گیلان مهد تاریخ و فرهنگ بوده و بخشی از دیگر تاریخ در قالب موزه و اماکن تاریخی برای دید عموم مردم به نمایش گذاشته شده است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های تاریخی گیلان در گسترش فرهنگ ایثار و فداکاری گفت: در استان گیلان اماکن و موزه های تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که بخشی از تاریخ این مرزوبوم بوده و نماد فرهنگ غنی کشور می باشند لذا به این منظور دشمن سعی دارد جمهوری اسلامی را کشوری بی تمدن نشان دهد. 

مدیرکل کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان از رایگان شدن بازدید از تمامی موزه های این استان به مدت یک هفته خبر داد و افزود: به منظور حمایت های مضاعف با رویکرد توان افزایی و به پاس حمایت های بی دریغ کارکنان خدوم فراجا، کلیه موزه های تخت نظارت مستقیم میراث فرهنگی و اماکن تاریخی تحت پوشش این اداره کل از تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ تا ۱۴۰۱/۰۷/۲۶ به صورت رایگان است. 

جهانی یکی از دلایل رایگان شدن بازدید از اماکن تاریخی را نشان دادن فرهنگ غنی ایران و گیلان دانست و بیان کرد: نسل جدید اگر با پیشینه تاریخی خود آگاه شود می تواند به راحتی بر بسیاری از مشکلات فائق آید. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان