استاندار گیلان با اشاره به نقش دامپزشکی در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه گفت: استفاده از فناوری های نوین در فرآیندهای مجموعه دامپزشکی و بهره گیری از واحدهای دانش بنیان بسترساز کاهش مخاطرات دامی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی صبح امروز در جمع مدیرکل و کارکنان دامپزشکی استان با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت روز دامپزشکی با اشاره به اینکه دامپزشکی صرفاً به معنای درمان یک بیماری در دام نیست، اظهار کرد:  این حوزه نقش موثر و غیر قابل انکاری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد.

 وی با تأکید بر اینکه با فقدان دامپزشکی، بدون شک بخشی از سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد، افزود: مدیریت بهینه سلامت از راه مقدم داشتن پیشگیری بر درمان، قادر است هزینه های میلیاردی بخش درمان را به نوعی صرف پیشرفت جامعه و رفاه شهروندان کند و این تأییدی بر نقش سازنده دامپزشکی بر اقتصاد کشور است.

استاندار گیلان با تقدیر از زحمات فعالان عرصه دامپزشکی، کسب مقام برتر اداره کل دامپزشکی در بین ادارات کل کشور طی دو سال پیاپی را قابل ستایش دانست و گفت: دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی، برای مقابله با صدها بیماری شناخته شده قابل انتقال از حیوان به انسان، با انواع مخاطرات و مهلک ترین عوامل بیماری زا، مواجه می شوند و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را به جان می خرند تا سلامت جامعه حفظ شود که قدردان این تلاش ها هستیم.

عباسی با اشاره به ظرفیت های موجود حوزه دامی افزود: تقویت نظارت ها از مزرعه تا سفره برای تضمین سلامت فرآورده های خام دامی به واسطه اعمال نظارت های مستمر بهداشتی با توجه به گردشگرپذیری گیلان مورد انتظار است.

به گفته استاندار گیلان ضرورت مبارزه و درمان بیماری های دامی در راستای برقراری امنیت غذایی به ویژه در فرآورده های پروتئینی و نیز پیشگیری از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام، اهمیت پرداختن به مسائل حوزه دامپزشکی و اطلاع رسانی به موقع به مردم را دوچندان می کند.

وی با بیان اینکه دامپزشکی با تکیه بر توانمندی ها و برنامه های کاربردی، نقش بسزایی در تولید و رونق اقتصاد جامعه دارد، تصریح کرد: استفاده از فناوری های نوین در فرآیندهای مجموعه دامپزشکی و نیز بهره گیری از واحدهای دانش بنیان و تقویت ارتباط با پارک علم و فناوری می تواند بسترساز کاهش مخاطرات دامی و نیز ارتقاء سطح سلامت افراد جامعه باشد.

عباسی همچنین به مدیران دامپزشکی گیلان تاکید کرد که با توجه به اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در این حوزه از ظرفیت های دهیاران با حضور در همایش های مردمی در کنار بهره مندی از رسانه ها و صداوسیما بهره مند شوند.

در این نشست سهراب عاقبتی مدیرکل دامپزشکی گیلان نیز با تشریح وظایف این اداره کل، گزارشی از اقدامات دامپزشکی استان ارائه کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان