رشت- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه دشمن به دنبال تجزیه خاک ایران و کشورهای مسلمان است، گفت: هدف دشمنان تضعیف قدرت مسلمانان برای به استعمار کشیدن آن ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا رمضانی عصر پنج شنبه در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مسجد آفخرا رشت با بیان اینکه مسلمانان باید با مطالعه شخصیت و زندگینامه پیامبر به شناخت دقیقی از ایشان دست یابند، اظهار کرد: وحدت میان مسلمانان از ارکان دین پیامبر (ص) است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) وحدت را عامل پیشرفت و اقتدار جهانی اسلام دانست و بیان کرد: طی چند دهه اخیر بیشترین قربانیان اختلاف افکنی توسط غرب، مسلمانان بودند لذا وحدت و برادری موجب قدرتمندی جهان اسلام در برابر کفار می شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به معنی مقابله با سیستم فاسدی بود که به استکبار کمک می کرد تا دین را حداقلی کند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران آمد تا دین با نگاه حداکثری در جامعه پیاده شود.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه اسلام دین تعقل، آزادی، ارزش های اخلاقی، ایثار است، عنوان کرد: آزادی مطلق و بی قید و شرط در هیچ نظامی حتی لیبرالیسم پذیرفته نیست و برای آزادی در هر جامعه ای حد و حدودی تعیین شده است و آزادی های فردی نباید نقض کننده آزادی سایر افراد باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه درک درست از دین موجب علاقه افراد به آن می شود، بیان کرد: افرادی که مدعی فاصله گرفتن از دین هستند درواقع شناخت صحیحی از دین به دست نیاورده اند چرا که تمامی ارزش های اخلاقی در دین وجود دارد.

وی با تاکید بر تلاش مضاعف مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه عنوان کرد: ایجاد یک نهضت خدمتگزاری برای حل مشکلات راهکار مؤثری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه همه افراد در نظام اسلامی باید به معنای واقعی پاسخگوی مردم باشند، افزود: مطالبه گری در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید به صورت تخصصی مطرح شود و در قانون اساسی نیز به مطالبه گری اصناف و اقشار مختلف از جمله بازرگانان، دانشجویان، تجار از مسئولین اشاره شده است.

مطالبه گری اعتراض قانونی است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه مطالبه گری اعتراضی قانونی است، بیان کرد: انقلاب اسلامی با هدف ایجاد رویکرد دینی و انسانی و اسلامی در هر موضوعی ایجاد شده و برای اعتراض نیز باید از ظرفیت های قانونی موجود استفاده کرد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه هرگونه خطا در گوشه و کنار کشور باید بدون هر نوع ملاحظه ای، پیگیری شود، افزود: دشمن به دنبال تجزیه خاک ایران و تمام کشورهای مسلمان است و هدف از این تجزیه، تضعیف قدرت مسلمانان برای به استعمار کشیدن آن ها است و دشمن این سیاست را در عراق، ترکیه و ایران دنبال کرده و می کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمن از نظر فرهنگی هزینه های زیادی کرده است، تصریح کرد: دشمن در فضای مجازی مسلط و وسیع کار می کند و جریان حادثه اخیر نیز عده ای با هدایت فضای مجازی به خیابان آمدند.

وی با تاکید بر فراهم کردن بستر اعتراض قانونی در کشور بیان کرد: اعتراض و اغتشاش با هم فرق دارد زیرا اغتشاشگران به دنبال ناامنی در جامعه هستند هر چیزی را بهانه می کنند.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه شبکه ایران اینترنشنال با سرمایه سعودی و محتوای اسرائیل و شبکه های بی بی سی فارسی و من و تو در این آشوب حضور داشتند و با دروغ پراکنی آتش خشم افراد را شعله ور می کردند، گفت: رسانه های معاند، جمعیت های میلیونی مثل اجتماع بزرگ اربعین را پوشش نمی دهند ولی وقتی چند نفر یکجا جمع می شوند، به صورت گسترده رسانه ای می کنند.

وی با بیان اینکه حجاب واجب دینی و حق اجتماعی است، افزود: حجاب قانون جمهوری اسلامی است و اگر کسانی اعتراض دارند، نباید به آشوب و اغتشاش روی آورند بلکه باید در جلسات تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ترویج حجاب باید به صورت فرهنگی دنبال شود و این کار نباید آلوده به سیاسی بازی و جناح بازی شود، گفت: نیروهای انتظامی تلاش کردند که کسی در این حادثه کشته نشود اما کسانی که به دنبال بر هم زدن امنیت جامعه و آشوب و آسیب به بیت المال هستند باید مقابله کرد.

آیت الله رمضانی با اشاره به موضع گیری برخی چهره های مشهور در این حادثه بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی هیچ وقت از خط قرمزهای خود یعنی پرچم، اسلام و ارزش های اسلامی عبور نمی کند و باید بپذیریم که در برخی بخش ها از جمله نسبت به جوانان کوتاهی کردیم اما نسبت به زنان جامعه حساسیت های زیادی وجود دارد و خدمات متعددی شده است.

وی با تاکید بر اینکه بازنگری در برخی بخش ها لازم است اما از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی عدول نمی کنیم، گفت: نظام اسلامی به هرج و مرج و فساد تن نمی دهد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان