رشت- استاندار گیلان با تأکید بر اینکه معلمان باید دانش آموزان با استعداد و مستعد را شناسایی و به کانون پرورش فکری معرفی کنند، گفت: این نهاد نقش مهمی در بالندگی کودکان و نوجوانان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر پنجشنبه در نشست صمیمی با دانش آموزان برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گیلان با اشاره به اینکه دانش آموزان فعال در حوزه های فرهنگی و هنری سرمایه های ارزشمند و آینده سازان کشور هستند، افزود: معلمان و فرهنگیان باید علاوه بر تعلیم و تربیت در راستای شناسایی استعدادهای دانش آموزان نیز تلاش کنند.

وی با تأکید بر لزوم معرفی دانش آموزان مستعد به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی کنند، گفت: آموزش و پرورش. و کانون پرورش فکری نقش بسیار مهمی در رشد و تعالی استعدادهای دانش آموزان دارند.

استاندار گیلان اضافه کرد: از ظرفیت های کانون پرورش فکری برای بالندگی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی با بروز ذوق و هنر نسل انقلاب بکارگیری شود.

وی با بیان اینکه نباید توجه به کودکان و نوجوانان تنها به هفته کودک معطوف باشد، اظهار کرد: توجه به استعدادها و حمایت از کودکان و نوجوانان برنامه راهبردی دولت سیزدهم است و در استان نیز تقویت فعالیت های اثربخش این حوزه مورد تاکید و حمایت است.

عباسی با اشاره به اینکه استعداد درخشان دانش آموزان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، شناسایی و پرورش می یابد، گفت: باید فضای تعالی اندیشه کودکان و نوجوانان در آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی و هنری بویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقویت شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان