رشت- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت در هفته های پیش رو در دستور کار مجلس قرار می گیرد و پیش بینی شده تا نیمه سال ۱۴۰۲ به ثمر برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل بهروزی فر شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اعتراضات مجلس نسبت به افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت اظهار کرد: افزایش دستمزدها باید متناسب با تورم و افزایش قیمت مایحتاج باشد و این افزایش ۱۰ درصدی تناسبی با شرایط فعلی ندارد لذا دولت لایحه ای در همین باره به مجلس ارائه کرده و وارد صحن علنی شد و کلیات آن به تصویب رسید اما مجدداً برگشت خورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در لایحه دولت، افزایش ۹۰۰ هزار تومانی برای بازنشستگان لشکری و کشوری، ۱۵ درصد افزایش برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و از دهک ۴ تا ۱۰ افزایش ۱۰ درصدی در نظر گرفته شد.

وی افزود: در کمیسیون اجتماعی برای بازنشستگان لشکری و کشوری ۱ .۵ درصد افزایش حقوق، برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۵۰ درصد و یک بند به لایحه دولت اضافه شده که جانبازان و ایثارگران و والدین شهدا تا ۵۰ درصد افزایش داشته باشند.

بهروزی فر با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان دولت که قرار است روز یکشنبه هفته آینده بررسی شود، گفت: در صحن مجلس دو فوریت طرح را درخواست کرده ایم و در هفته های پیش رو در دستور کار مجلس قرار می گیرد و پیش بینی می شود تا نیمه سال ۱۴۰۲ به ثمر برسد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه ثبت جهانی ماسوله منوط به ارائه گزارش نماینده یونسکو است، تصریح کرد: این ثبت جهانی برای گیلان و کشور آورده های مثبتی در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی و کسب و کار دارد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات مربوط به ترمیم پل ماکلوان رو به اتمام است، افزود: به زودی میزان اعتبار آن مشخص و به مناقصه گذاشته می شود تا قبل از پایان امسال ترمیم شود.

بهروزی فر با بیان اینکه پل قلعه رودخان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: پیمانکار جدید مشغول کار است و پل خسرو آباد نیز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عرشه باید ساخته شود که به مناقصه گذاشته شده تا پیمانکار آن انتخاب شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان