رشت- امام جمعه موقت رشت اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی را لازم و ضروری دانست و خواستار تشریح علمی و منطقی کشاورزان شد و گفت: امروز دیگر جای آزمون و خطا در این زمینه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صفر قربانپور در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی (ره) با تبریک فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) به برگزاری مراسم هفته وحدت اشاره و اظهار کرد: امروز با توجه به هجمه های دشمن باید به صورت میدانی و حضوری در صحنه ها باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برخورد با اغتشاشگران و آشوبگران مطالبه اصلی مردم از دستگاه ها قضائی است، افزود: این افراد باید به سزای عمل خود برسند و مسئولان در این زمینه جزئیات را به مردم اعلام کنند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه وحدت میان اقوام و مذاهب از اصول اصلی انقلاب اسلامی بوده است، گفت: دشمن امروز همین وحدت را نشانه گرفته و هدف از اغتشاشات اخیر تجزیه کشور و خدشه به نظام اسلامی است.

وی اضافه کرد: همدلی و وفاق ملی و وحدت در جامعه اسلامی خنثی کننده همه نقشه های و توطئه های دشمنان است و در این میان اقوام با مذاهب مختلف نقش مهمی در حفظ این وحدت دارند.

حجت الاسلام قربانپور با بیان اینکه ما پیرو حضرت محمد مصطفی (ص) و آموزه های مکتبی خدا و پیامبر و اهل بیت پاک و مطهر ایشان هستیم، اظهار کرد: وحدانیت و مباحث قیامت و باور به آخرت نیازمند حل مسئله و پاسخگویی به سوالات است.

وی با تأکید بر نقش مهم خانواده ها و مسئولان در رفع شبهات ادامه داد: عدم آگاهی و بصیرت در حوادث اخیر مشهود است که با اجرای برنامه های مختلف باید جوانان را با مباحث دینی و روز حاکمیت آشنا کرد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه امروز نیازمند تعامل، هماهنگی و جهادی هستیم، تصریح کرد: مسائل باید به درستی آسیب شناسایی و تشریح و تبیین شود و در استان گیلان نیز مسئولان باید به صورت جدی وارد عمل شوند.

وی با اشاره به تفاوت میان دنیای مدرن امروز با گذشته و گسترش استفاده از فضای مجازی افزود: خانواده ها باید در کنار هزینه برای تحصیل و سایر موارد در زمینه آموزه های دینی نیز برنامه ریزی و هزینه کنند.

حجت الاسلام قربانپور در ادامه به موضوع اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی اشاره و اجرای آن را لازم و ضروری دانست و گفت: الگوی کشت باید متناسب با شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان ها به ویژه گیلان باشد و امروز دیگر جای آزمون و خطا نیست.

وی با تأکید بر لزوم همکاری و همراهی مسئولان با کشاورزان افزود: توجیه منطقی و علمی الگوی کشت برای کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان