به گفته امام جمعه موقت رشت وزرا و همه مدیران به ویژه در گیلان به خوبی می دانند که کشاورزی در این استان اهمیت ویژه دارد لذا باید الگوی کشت لازم را ارائه کنند که با شرایط اقلیمی گیلان تناسب داشته باشد تا ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین صفر قربانپور ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با بیان اینکه تقوا و سبک زندگی اسلامی دارای ثمرات ارزشمندی برای مردم و جامعه است، اظهار کرد:  یکی از آثار ارزشمند و دستاوردهای بسیار مهم تقوا در سبک زندگی این است که اساس همکاری ها در نیکی و ممنوعیت همکاری در گناه خواهد بود.

وی استقامت و تلاش و کسب روزی حلال را یکی از دستاوردهای تقوا در زندگی دانست و گفت: اهالی تقوا تحلیل گر، با نشاط و فعال بوده و در کسب روزی حلال تلاش دارند و گوشه گیر و منزوی نیستند.

امام جمعه موقت رشت با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت پیغمبر اکرم(ص) بیان کرد: از همه افرادی که در جهت برگزاری مراسمات و جشن ها در هفته وحدت در محلات، مساجد و میادین شهری تلاش کردند تقدیر می کنیم چراکه امروز بهترین کار عمل میدانی و حضور در صحنه است.

قربانپور با تاکید بر توجه به مطالبات مردم در خصوص اتفاقات اخیر در کشور افزود: مطالبه مهم مردم در خصوص اتفاقات اخیر، برخورد با باعث و بانیان ماجرای اخیر و اغتشاشات کشور است که باید به جزای عمل برسند و سپس به جامعه اعلام شود.

وی با بیان اینکه از هم گسسته شدن وحدت میان شیعه و سنی از اهداف استکبار در کشور است، تصریح کرد: اصل وحدت بین اقوام و مذاهب در جمهوری اسلامی یک اصل بوده و تمامی اقوام و ادیان در این کشور اسلامی با صلح و آرامش در حال زندگی بوده و هیج وقتی توان از هم گسستن این وحدت را ندارد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اهداف شوم دشمنان ایران اسلامی در خصوص تجربه این نظام مقدس گفت: همه دشمنان جمهوری اسلامی، چه شرقی و غربی و چه میدان داران درونی و بیرونی، نظام جمهوری اسلامی را هدف گرفتند و به دنبال تجزیه کشور بوده و هستند ولی مردم با بصریت ایران این نقشه دشمن را خنثی کردند.

به گفته قربانپور همدلی و وفاق ملی و وحدت در جامعه اسلامی امروز خنثی کننده همه نقشه های دشمنان و توطئه های آنان است.

وی با بیان اینکه ملت های مسلمان پیرو محمد مصطفی(ص) و آموزه های مکتبی خدا و پیامبر و اهل بیت پاک و مطهر ایشان هستند،افزود: وحدانیت و مباحث قیامت و باور به دنیای آخرت  نیازمند حل مسئله و پاسخگویی به سؤالات است لذا همه خانواده ها و مسوولان باید به این مهم توجه داشته باشند.

امام جمعه موقع رشت با گله مندی از عدم دانش و آگاهی لازم در ین برخی خواص در خصوص اتفاقات اخیر کشور بیان کرد: عدم دانش و آگاهی ها در حوادث اخیر مشهود بوده است به این منظور با اجرای برنامه های مختلف باید جوانان را با مباحث دینی و حکومتی آشنا کرده و کار هماهنگ و جبهه ای انجام شود که این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق و تشریح مباحث است.

قربانپور دنیای مدرن امروز را با دنیای گذاشته بسیار متفاوت دانست و تصریح کرد: خانواده های که جوان و نوجوان دارید بدانید  دنیای مدرن با دنیای گذشته متفاوت است و فضای مجازی و اینترنت و فناوری بسیار گسترده است همانطور که برای مدارس و رفت و آمد و تحصیل و فرزند هزینه می کنید برای بهره مندی از آموزه.های دینی فرزند هم برنامه ریزی و هزینه کنید و کار را فقط به دانشگاه و مدارس نسپارید.

امام جمعه موقت رشت با تأکید بر رعایت الگوی کشت در استان گیلان گفت: وزرا و همه مدیران به ویژه در گیلان به خوبی می دانند که کشاورزی در این استان اهمیت ویژه دارد لذا باید الگوی کشت لازم را ارائه کنند که با آب و هوا و شرایط گیلان تناسب داشته باشد تا از آزمون و خطا خارج شویم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان