رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت زرد کرونایی شش شهرستان استان گفت: سایر شهرستان های گیلان در وضعیت آبی قرار دارند.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح آخرین وضعیت آمارهای کرونایی در استان گیلان با اشاره به تداوم روند کاهش بیماران اظهار کرد: در حال حاضر ۴۹ بیمار کرونایی در استان گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان آخرین رنگ بندی های کرونایی شهرها را نیز اعلام کرده است، گفت: بر این اساس شش شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در این اطلاعیه شهرهای رودسر، املش، سیاهکل، لاهیجان، شفت، بندر انزلی و ماسال در وضعیت زرد قرار دارند، افزود: ۱۱ شهرستان گیلان نیز در وضعیت آبی هستند.

وی با تأکید بر پرهیز شهروندان از هرگونه عادی انگاری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی با توجه به سرد شدن هوا و احتمال شیوع دوباره کرونا اضافه کرد: واکسیناسیون و تکمیل نوبت ها به ویژه دُز سوم و یادآور باید از سوی شهروندان جدی گرفته شود.

مهرابیان با بیان اینکه ۲۲۶ پایگاه تجمیعی و موردی امروز آماده خدمات رسانی به شهروندان در زمینه تزریق واکسن کرونا است، ادامه داد: ۴۰ مرکز نیز در شهرستان رشت فعال است.

وی گفت: مردم گیلان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی سایت واکسن دانشگاه علوم پزشکی گیلان vaccine.gums.ac.ir از مراکز واکسیناسیون شهرستان خود مطلع شوند.

مهرابیان با اشاره به بستری ۱۳ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های استان گیلان از شهروندان خواست توصیه ها جدی بگیرند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان