رشت- استاندار گیلان با اشاره به جذب ۹۹ درصدی اعتبارات سال گذشته استان توسط دستگاه ها گفت: این روند باید برای اعتبارات امسال نیز تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان با اشاره به اینکه این استان روند رو به رشدی را طی می کند، اظهار کرد: ۹۹.۷ درصد از اعتبارات سال گذشته جذب شده است.

وی به تلاش همه دستگاه های اجرایی استان گیلان در جذب این اعتبارات اشاره کرد و افزود: این روند باید در جذب اعتبارات امسال نیز ادامه داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی و لزوم بازنگری در برخی طرح ها تأکید کرد: اجرای طرح هادی روستایی در راستای بازسازی و توسعه روستاها و ارتقای کمی و کیفی زیرساخت ها اجرایی می شود تا از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.

وی در ادامه به وابستگی اقتصاد استان گیلان به حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به آن اضافه کرد: نباید با تغییر کاربری اراضی کشاورزی مستعد زمینه کاهش تولید و بهره وری فراهم شود.

عباسی با بیان اینکه تغییر کاربری ها باید در راستای افزایش ارزش افزوده و منفعت برای مردم باشد گفت: زمینه صدور مجوزها نیز باید تسهیل و پیش از صدور مجوز نیز نظارت ها لازم انجام شود.

وی با تأکید بر توسعه پایدار استان گیلان و خودکفایی داخلی اظهار کرد: آماده حمایت از سرمایه گذاران در استان گیلان هستیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان