مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت ۲۱۰ هزار تن انواع مرکبات در استان گیلان گفت: بر اساس آمار امسال ۲۶ هزار و ۵۰ باغدار گیلانی برای برداشت محصول خود به باغ های خود رفتند تا به ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر پارسافر مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تولید مرکبات در استان گیلان به دلیل وجود خاکی حاصلخیز از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل وجود خاکی حاصلخیز و آب وهوایی مناسب، دارای بهترین شرایط زیست محیطی به منظور کاشت و برداشت انواع محصولات کشاورزی و مرکبات است. 

وی با اشاره به برداشت ۲۱۰ هزار تن انواع مرکبات در استان گیلان گفت: بر اساس آمار ۲۶ هزار و ۵۰ باغدار گیلانی برای برداشت محصول خود به باغ های خود رفتند لذا پیش بینی می شود امسال ۲۱۰ هزار تن انواع مرکبات به ارزش یک هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان از باغ های استان برداشت شود. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت نارنگی در باغات گیلان خبر داد و افزود: در استان گیلان ۱۱ هزار و ۲۳۳ هکتار باغ مرکبات دارد که ۶۴۸ هکتار آن باغ نارنگی است که بر این اساس پیش بینی شده در سال جدید 7 هزار و ۵۰۷ تن نارنگی به ارزش ۶۷۶ میلیارد ریال در باغات گیلان برداشت شود. 

پارسافر ۹۰ درصد مرکبات استان را پرتقال و شامل ارقام محلی (بومی) دانست و تصریح کرد: ۹۰ درصد مرکبات استان پرتقال و شامل ارقام محلی (بومی)، خونی و تامسون، ۵ درصد نارنگی و پنج درصد سایر مرکبات از جمله گریپ فروت، نارنج، لیمو، دارابی و بالنگ است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/س

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان