به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی یکی از نمادهای مبارزه با ظلم در جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: میرزا کوچک خان جنگلی در دوران خفگان خود و با ایجاد نهضت جنگل به مبارزه با استکبار پرداخته و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نکرده است.


وی با تأکید بر لزوم توجه به پاسداشت شخصیت شهید میرزا کوچک جنگلی در استان گیلان گفت: در همین خصوص جلسه ای روز پنجشنبه ۲۸ مهرماه ساعت ۱۰:۳۰ صبح در خانه تاریخی میرزا کوچک جنگلی برگزار می شود.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری پاسداشت مردمی میرزا کوچک جنگلی در سراسر شهرستان های استان گیلان بیان کرد: یکی از ویژگی های مهم و بارز نهضت شهید میرزا کوچک جنگلی، مردمی بودن آن بوده از این رو درصدد هستیم تا ۱۷ پاسداشت مردمی با هدف تبیین ابعاد مختلف نهضت جنگل به همت مردم و مجموعه های مردمی در سراسر گیلان برگزار شود.

 پوریوسفی از برگزاری رویداد هنری «جنگل بارانی» در استان گیلان و به همت خانه فرهنگ و هنر انقلاب خبر داد و افزود: این رویداد هنری به همت خانه فرهنگ و هنر انقلاب و با مشارکت گروه های هنری مردمی برگزار می شود که در آن تولید محتوای هنری در قالب های موشن گرافیک، فیلم کوتاه، مستند، پادکست، نماهنگ و تولیدات تلویزیونی در دستور کار قرار دارد.

وی یکی از اهداف نهضت میرزا کوچک خان جنگلی را تحقق حکومت «مردم بر مردم» دانست و تصریح کرد: در مراسم روز پنجشنبه از بسته محتوایی-هنری تهیه شده با موضوع شهید میرزا کوچک جنگلی نیز رونمایی می شود، زیرا مردم به ویژه نسل جدید باید با ویژگی های شهید میرزا کوچک خان جنگلی آشنا شوند.

به گفته دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان، قیام میرزا کوچک خان جنگلی همان قیام انقلاب سال ۱۳۵۷ است و انقلاب اسلامی نیز مبتنی بر خواسته مردمی بود که پایه گذاری آن ۱۰۰ سال پیش توسط میرزا کوچک جنگلی گذاشته شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان