مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با اشاره به صدور سند برای هشت هکتار از اراضی دستگاه های دولتی در محدوده شهری گفت: بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، دستگاه های دولتی گیلان تاکنون ۱۲۳ هکتار از اراضی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد نوذری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح نهضت مسکن ملی یکی از برنامه های مهم دولت در کشور است، اظهار کرد: طرح مسکن ملی مهم ترین برنامه های دولت برای تحول در حوزه مسکن است که باید مورد توجه دیگر مسؤولان قرار گیرد. 

وی با اشاره به صدور سند برای هشت هکتار از اراضی دستگاه های دولتی در محدوده شهری و در راستای جهش تولید مسکن گفت: بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، دستگاه های دولتی گیلان تاکنون ۱۲۳ هکتار از اراضی محدوده شهری خود را برای صدور سند و تحویل معرفی کردند. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان، ۹۰ هکتار از اراضی معرفی شده ادارات دولتی برای طرح جهش مسکن ملی را در محدوده شهر رشت دانست و بیان کرد: بخش اعظمی از اراضی معرفی شده در محدوده اراضی شرکت شهرک های صنعتی استان یا اراضی کشاورزی هستند به این دلیل پی گیری ها برای بررسی شرایط قانونی این اراضی و مطابقت آن با مواد ۹ و ۱۰ قانون جهش مسکن ادامه دارد. 

نوذری با تأکید بر لزوم توجه به معرفی اراضی در محدوده حوزه شهری توسط دستگاه های دولتی افزود: دستگاه های دولتی دو ماه پس از تقاضای اداره کل راه و شهرسازی استان این فرصت را دارند تا نسبت به انتقال اراضی مذکور اقدامات لازم را انجام دهند در غیر اینصورت ادارات ثبت سراسر استان در مدت زمان یک ماه نسبت به صدور سند مالکیت به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی اقدام می کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان