مدال نقره مسابقات مخترعین سوییس 2022 ویژه مخترعان و نوآوران عضو فدراسیون مخترعین توسط آقای حسین اعلایی کسب شد.

به گزارش لنگر خبر، حسین اعلایی  Hossein Alaeiمخترع خوش فکر توانست با تولید مواد کامپوزیتی با استفاده از لاستیک های زائد مواد بازیافتی ، مدال نقره این مسابقات را بدست آورد . از آنجایی که این مسابقات از اهمیت بالایی برای مخترعین از سراسر دنیا برخوردار است ، لذا کسب این عنوان جهانی برای کشورمان افتخار بزرگی محسوب میشود . از اعتبار بالای مسابقات باید این مساله را نیز عنوان کنیم که این مسابقات با همکاری سازمان مالکیت معنوی جهانی WIPO و همچنین فدراسیون بین المللی مخترعین WIIPO و همکاری با شرکت افق پژوهش نیکان و حضور بیش از 35 کشور از سراسر دنیا برگزار شده است .

 

در ادامه گفت و گوی ما با این مخترع خوش فکر را خواهید دید

 

 

با عرض سلام و وقت بخیر لطفا خودتون رو معرفی بفرمایید

حسین اعلاییHossein Alaei هستم 41 ساله ، دکتری عمران سازه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، بنده سالیان بسیاری در زمینه های دینامیک، تحلیل سازه، زلزله، دینامیک سازه و بهسازی لرزه ای در دانشگاه سابقه تدریس دارم و همچنین در پروژه های عمرانی بزرگی در سمت های طراح و ناظر ساختمانی ، محاسب پروژه های عمرانی ، طراح و مجری مقاوم سازی با استفاده از الیاف کامپوزیتی FRP ، ...  مشغول به فعالیت بوده ام

انگیزه شما از تولید این اختراع چه بوده است ؟

بنده بواسطه تحصیلات و حرفه ام در زمینه عمران و ساختمان سازی ، همه روزه شاهد ضایعات بسیار زیادی در این صنعت هستم و همیشه این فکر را در سر داشتم که چطور و از چه روشی میتوان ازین ضایعات و نخاله ها در جهت مثبت و بهینه استفاده کرد . همچنین استفاده از منابع طبیعی برای ساخت مصالح بسیار هزینه بر بوده و ضررات جبران ناپذیری به منابع داخلی خواهد داشت . لذا برآن شدم تا با استفاده از لاستیک های زائد و مواد بازیافتی ، مواد کامپوزیتی که هم با آیین نامه های روز مطابقت داشته باشند و ضایعات حاصل از آن با طبیعت سازگار باشد ، را به تولید برسانم .

لطفا از مزایا این اختراع بفرمایید .

از جمله مزایای این اختراع میتوانم به سبک بودن مواد در آن ، عدم استفاده از سنگ های طبیعی که این خود به تنهایی باعث حفظ هرچه بیشتر منابع داخلی می شود . استفاده از لاستیک های استفاده نشده و زائد و نیز بازیافت ضایعات حاصل از آنها و.. اشاره کنم.

 

 

 

در مسیر تولید این اختراع ، با چه چالش ها و مسائلی روبرو بودید ؟

از مهم ترین مسائلی که با آن روبرو بودیم مسائل فنی مربوط به تولید مواد کامپوزیتی ، تهیه دستگاه ها و تجهیزات مربوط بوده است . از دیگر چالش های این مسیر اخذ مالکیت معنوی این اختراع بود که به همت تیم افق پژوهش نیکان میسر گردید .

 

شایان ذکر است که آقا دکتر اقای حسین اعلایی Hossein Alaei علاوه کار در زمینه عمران و سازه و کار بر روی این اختراع ارزشمند ، سوابق طولانی و بسیار با ارزشی در زمینه تدریس دوره های ارتقا پایه سازمان نظام مهندسی استان مازندران و نیز تدریس در دانشگاه های این استان را در دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به عهده داشته است . با آرزوی موفقیت های بیش از پیش برای این مخترع عزیز کشورمان ....

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان