روستای آبچالکی یکی از زیباترین و فوق العاده‌ترین روستاهای گیلان است که در شهر زیبای لنگرود واقع شده است. روستای کوهستانی آبچالکی به این دلیل که تمامی شهر لنگرود و ساحل دریای کاسپین از بلندای آن قابل رویت است، به بام لنگرود معروف شده است و در برنامه سفر مردم در بازدید از جاذبه های گردشگری لنگرود قرار دارد.

با سفر به روستای آبچالکی لنگرود را زیرپا بگذارید

ویژگی آب و هوایی

آب و هوای سالم و خوش بهارانه باعث می‌شود که بسیاری از شهروندان لنگرود و شرق گیلان، تابستان‌ها نیز حضور در این روستا را به حضور در شهرها ترجیح دهند.

قرار گیری روستا آبچالکی در ارتفاعات لیلاکوه و در کنار باغ‌های چای و مرکبات از یک سو و معماری مسکونی کوهپایه با خانه های گلی و چوبی هر گردشگری را به تحسین وا می دارد. هرچند این تحسین با افسوس هایی همراه است که ویلاسازان را واداشته کوه را تراشید و خانه های برخلاف معماری بومی بسازند.

با سفر به روستای آبچالکی لنگرود را زیرپا بگذارید

نرسیده به روستای آبچالکی ، چشمه آبی قرار دارد که در سال های اخیر لوله کشی شده و در فرهنگ عامه مردم، این آب از برکات فاطمه زهرا (س) است. در میانه روستا نیز زنان محلی با فروش محصولات بومی و صنایع دستی برای خود درآمد زایی می کنند.

این تپه دید بسیار خوبی نسبت به بخش کومله و لنگرود و روستاهای اطراف و باغات چای منطقه و حتی شهر شلمان و چمخاله دارد. اما گذشته از دید بسیار خوب، آب و هوا و سر سبزی این منطقه هم قابل توجه است.

ورودی این بام بلند حدود ۱ کیلومتر بعد از چهار راه کومله به طرف شهر اطاقور است . جاده این چشم انداز زیبا، از میان باغات چای گذشته و به بلندترین ارتفاع قله می رسد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان