رشت- فرماندار رشت گفت: توجه ویژه به آموزش علمی و معنوی دانش آموزان ضامن پیشرفت همه جانبه کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی ظهر چهار شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش رشت با تبریک فرارسیدن هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار کرد: با برجسته شدن نقش خانواده ها بخصوص مادران در امر آموزش فرزندان در دوران شیوع همه گیری کرونا، تقویت ارتباط دو سویه خانه و مدرسه ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه جبران عقب ماندگی های تحصیلی دانش آموزان تنها با همکاری نزدیک و ارتباط تنگاتنگ اولیا و مربیان ممکن می شود، افزود: توجه به تربیت نیروی انسانی کارآمد در تدوین برنامه های آموزشی در جهت استمرار حرکت در مسیر توسعه، خودکفایی و استقلال کشور امری ضروری است.

امام پناهی تاکید کرد: در برنامه های آموزش و پرورش باید با مخاطب شناسی و در نظر گرفتن ویژگی های جامعه هدف، تولید محتوای آگاه ساز نسل دانش آموزی در برابر هجمه فرهنگی و خبری دشمنان مدنظر قرار گیرد.

فرماندار رشت با بیان اینکه دانش آموزان امروز سرمایه های ارزشمند فردای ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: توجه ویژه به آموزش علمی و معنوی آنان ضامن پیشرفت همه جانبه کشور خواهد بود.

امام پناهی همچنین گفت: اولیا و مربیان نقش مکمل در کیفیت بخشی به آموزش کودکان و نوجوانان و پاسخ به سوالات آنان داشته و باهم افزایی و بیان مستدل داشته ها و دستاوردها می توانند کمک شایانی به تحقق اهداف آموزشی و تربیتی و مقابله با تحرکات فتنه انگیز دشمنان داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت اهمیت پرداختن به پرورش نسل آینده در کنار آموزش آنها افزود: مربیان و معلمان، با توجه به رسالتی که در مورد تربیت فرزندان ایران اسلامی دارند باید علاوه بر تدریس و آموزش مباحث تخصصی خود، نسبت به تربیت و پرورش روحی و معنوی نسل آینده احساس وظیفه و اهتمام داشته باشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان