رشت- استاندار گیلان با گلایه از عملکرد برخی دستگاه های فرهنگی و آموزشی در زمینه جوانی جمعیت گفت: جوانی جمعیت به یک مقوله پژوهشی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد جوانان و جمعیت استان گیلان اظهار کرد: انسجام، همدلی و همراهی دستگاه ها در راستای تحقق سیاست های کلی نظام در راستای جوانی جمعیت بسیار حائز اهمیت است.

وی گسست فکری و تعاملی بین دستگاه ها را آفت دانست و افزود: شکاف تعاملی و رویکرد بین دستگاه ها منجر به کندی رسیدن به هدف می شود و این مهم در خصوص جوانی جمعیت نیز صدق می کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه منابع انسانی مهم ترین بخش یک جامعه است، گفت: همه دستگاه ها در راستای هدایت، تربیت و پرورش منابع انسانی در جامعه مسئول هستند.

عباسی منابع انسانی را عنصر اصلی توسعه پایدار در جامعه برشمرد و بیان کرد: توجه به مقوله پرورش منابع انسانی جهت دستیابی به توسعه پایدار و جامعه ای پویا و با نشاط، نیاز مبرم است.

وی با اشاره به مؤلفه های منابع انسانی توانمند در جامعه افزود: تعهد، تخصص و خودباوری در منابع انسانی مؤلفه های یک جامعه موفق، پویا و سالم است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه نباید فرصت تاثیرپذیری از دشمن را به نسل جوان بدهیم، تصریح کرد: باید زمینه ها و بسترهای لازم جهت پرورش و هدایت افراد بویژه نسل جوان و نوجوان فراهم شود تا دیگران جایی برای جولان نداشته باشند.

عباسی با تاکید بر بسترسازی فضای اشتغال و اقتصاد برای منابع انسانی اضافه کرد: نسبت به تأمین فضای کسب و کار، اشتغال، اقتصاد و ازدواج نسل جوان مسئول هستیم.

عملکرد ضعیف دستگاه های آموزشی و فرهنگی در راستای ارتقای جمعیت

وی با اشاره به اهمیت مقوله جوانی جمعیت در گیلان افزود: گیلان جز استان های پیر کشور است و این آمارها نشان دهنده غفلتِ گذشته است و باید جبران شود.

استاندار گیلان با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی دستگاه های فرهنگی و آموزشی در راستای ارتقای جوانی جمعیت بیان کرد: متولیان فرهنگی، تربیتی و آموزشی باید جامعه را به سمت فرزندآوری تشویق کنند.

عباسی با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان سرمایه های ارزشمند نظام هستند، گفت: تربیت، آینده نگری و نبوغ استعدادهای نسل جوان و بکارگیری از ظرفیت های آنها در بخش های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی افزود: نباید اجازه دهیم سبک زندگی غربی و غیر اسلامی جایگزین سبک زندگی ایرانی و اسلامی شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه جوانی جمعیت به یک مقوله پژوهشی تبدیل شود، گفت: نگاه علمی و پژوهشی به مسائل همیشه جواب داده است برای حل مسئله جوانی جمعیت هم باید دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی پای کار بیایند.

عباسی با تاکید بر تغییر رویکرد و نگاه در بحث جوانی جمعیت، بیان کرد: در بسیاری از موارد مشکل اعتباری نیست بلکه نگاه ها و رویکردها باید تغییر کند چه بسا با اندک اعتبارات می توان کارهای بزرگ انجام داد.

وی با بیان اینکه محتواهای آموزشی و پژوهشی در دانشگاه ها باید مطابق با نیاز جامعه باشد، افزود: بسیاری از پایان نامه ها و طرح های پژوهشی دانشگاه ها دردی از نیازهای جامعه دوا نمی کند این رویکرد باید تغییر کند.

استاندار گیلان با تاکید بر ایجاد نشاط و پویایی در جامعه، اضافه کرد: زیرساخت های فرهنگی و ورزشی باید در اختیار جوانان قرار گیرد تا باعث انگیزه و امید شود.

عباسی با بیان اینکه ورزش کردن میزان سلامت اجتماعی را ارتقا می بخشد، گفت: بسیاری از بیماری ها، چاقی و کاهش سلامت جامعه به کم تحرکی و دوری از ورزش بر می گردد.

وی با تاکید بر تقویت برنامه های صدا و سیما در اثربخشی مفاهیم، افزود: رسانه ملی باید از برنامه های کلیشه ای خارج شود و برای مخاطبان برنامه های جاذبه دار تولید و پخش کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان