رودبار- استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت احیای سریع معدن سنگرود رودبار با توجه به ظرفیت اشتغالزایی آن گفت: مسئولان باید در کنار مردم باشند و مشکلات را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر پنج شنبه در ادامه سفر خود روستاهای شهرستان رودبار در جمع مردم روستای کلیشم اظهار کرد: مردم کلیشم نقش بی بدیلی در شکل گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایفا کردند و امروز هم انقلابی پای نظام هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه وارث کارهای عقب مانده گذشته هستیم، از قصورات ایجاد شده عذرخواهی می کنم و گفت: تلاش دولت سیزدهم رفع موانع در بخش های مختلف است و برای جبران عقب ماندگی ها باید نباید فرصت را از دست دهیم.

عباسی با اشاره به حضور میدانی مدیران کل در دیدارهای چهره به چهره با مردم، این حرکت ها را منتج به حل مشکلات و توسعه دانست و بیان کرد: سند تحویل آفرین کشور در گرو عملکرد جهادی و انقلابی مدیران است.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه خدمات و بودجه در گیلان افزود: در گذشته بودجه را بر اساس جمعیت تقسیم بندی می کردند اما امروز بودجه بر اساس محرومیت و وسعت تعیین می شود تا توزیع عادلانه خدمات صورت گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم بهترین پشتوانه نظام هستند، از مسئولان خواست که در کنار مردم باشند و اضافه گرد: رویکرد مردمی دولت سیزدهم باید سرلوحه کار مدیران در لایه های مختلف مدیریتی باشد.

عباسی با اشاره به مشکل آب شرب روستای کلیشم، به مدیرکل آبفای گیلان فرصت یک هفته ای برای حل این مشکل داد و بیان کرد: کارگروهی برای حل مشکل آب شرب و دیگر مسائل کلیشم تشکیل شود.

وی ادامه داد: حل مشکل مخابراتی، بازنگری طرح هادی و تعیین تکلیف سالن ورزشی آموزش و پرورش روستای کلیشم جز مصوبات اصلی این سفر قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان از اختصاص ۴۰ کیلومتر کابل خودنگهدار برای شهرستان رودبار خبر داد و اضافه کرد: تقویت زیرساخت های برق مناطق روستایی رودبار اولویت دار است.

عباسی با تاکید بر استفاده از انرژی های نوین در گیلان، بیان کرد: تأمین برق از طریق انرژی نو و خورشیدی در دو شهر لوشان و منجیل در حال اجرا است.

وی از احیای زودهنگام معدن سنگرود خبر داد و افزود: معدن سنگرود زمانی دو هزار نیروی شاغل داشت و صنعت محرکه منطقه بود اما امروز تعطیل شده است که به زودی احیا می شود.

استاندار گیلان با اشاره به استفاده از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ برای امورات کشاورزی، دامپروری و گردشگری بیان کرد: افراد می توانند با استفاده از این تسهیلات در این بخش ها فعالیت کنند و چرخ اشتغال و تولید را به حرکت در بیاورند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان