رودبا- استاندار گیلان با اشاره به مزیت های اتصال خط ریلی رشت- کاسپین گفت: گیلان می تواند نقطه پیوند ایران به منطقه اوراسیا باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع مردم خونگرم شهر بره سر خورگام با اشاره به مشکلات و مصائب دولت سیزدهم در ابتدای راه اظهار کرد: در حالی دولت را تحویل گرفتیم که روزانه ۸۰۰ نفر بر اثر کرونا فوت می کردند و شرایط بسیار بحرانی بود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در مهار کرونا کار جهادی کرده است، افزود کشورهای استکباری در زمان کرونا نیازهای اولیه دارویی و درمان را از مردم دریغ کردند و کشور را در سخت ترین شرایط تحریم دارویی قرار دادند.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم در حل مشکلات مردم مصمم است، گفت: ریشه یابی، دسته بندی و حل مشکلات مناطق روستایی و شهری مورد توجه دولت است.

عباسی با اشاره به بودجه ۱۹ هزار میلیارد تومانی سفر هیئت دولت برای گیلان، بیان کرد: این اعتبارات در بخش های مختلف راه، آب، گاز، کشاورزی و گردشگری و دیگر بخش ها دیده شده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آبرویش را برای جراحی اقتصادی گذاشته است، افزود: دولت سیزدهم نسبت به اقتصاد و معیشت مردم دغدغه مند است و در این راستا اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.

عباسی با اشاره به رویکرد فسادستیزی دولت سیزدهم تصریح کرد: باید ریشه فساد را در بخش های مختلف مدیریتی و اداری خشکاند.

وی با اشاره به تنش های آبی در مناطق مختلف استان گیلان افزود: در بخش آب باید الگوی مصرف رعایت شود و مشارکت مردم در مدیریت مصرف بسیار اهمیت دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه متناسب جمعیت شهری و روستایی خدمات ارائه شود، گفت: زیرسازی، روکش و لکه گیری آسفالت محورهای روستایی بخش های رحمت آباد و بلوکات و خورگام رودبار در اولویت قرار گیرد.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به بخش کشاورزی و دامپروری در بخش خورگام بیان کرد: خورگام در بخش کشاورزی، دامداری و گردشگری حرف برای گفتن دارد که می طلبد اقدامات اساسی در این بخش صورت گیرد.

وی ادامه داد: اصلاح، بازنگری و اجرای طرح هادی در مناطق روستایی شهرستان رودبار در اولویت قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به تفویض اختیار فرمانداران و بخشداران در شهرستان ها اضافه کرد: بخشداران و فرمانداران نمایندگان تام اختیار دولت هستند و باید تلاش کنند در بخش و مرکز شهرستان مشکلات مردم را حل کنند.

عباسی با اشاره به مزیت های اتصال ریلی رشت - کاسپین تصریح کرد: راه آهن رشت به کاسپین تحول عظیمی در اشتعال و اقتصاد گیلان ایجاد می کند.

وی ادامه داد: گیلان می تواند نقطه پیوند ایران به منطقه اوراسیا باشد و سهم اقتصاد آن منطقه را از آن خود کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه جوانان در روستا سرمایه گذاری کنند، گفت: افرادی که در روستا بمانند و سرمایه گذاری کنند مورد حمایت دولت قرار می گیرند.

عباسی با اشاره سیاست های راهبردی دولت در توسعه روستاها اضافه کرد: برای توسعه روستاها طرح ساخت خانه های روستایی در دستور کار قرار دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان