برگزاری ۱۷ پاسداشت مردمی برای میرزا

۱۴۰۱/۰۷/۲۸ ۲۰:۱۴ چاپ کد خبر: 178728
به گفته دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان قرار است با استفاده از ظرفیت های مردمی و فرهنگی، ۱۷ ویژه مراسم پاسداشت مردمی شهید میرزا کوچک در ایام شهادت سردار نهضت جنگل در شهرستان های ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آئین تشریح اقدامات جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان پیرامون پاسداشت یک صد و یکمین سالگرد شهادت شهید میرزا کوچک جنگلی ظهر امروز با حضور جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی این استان در خانه تاریخی میرزا کوچک در رشت برگزار شد.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان در این مراسم با تأکید بر لزوم مردمی بودن اقدامات و استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه فرهنگ اظهار کرد: در همین راستا و با استفاده از ظرفیت های مردمی و فرهنگی، ۱۷ ویژه مراسم پاسداشت مردمی شهید میرزا کوچک در ایام شهادت سردار نهضت جنگل در شهرستان های استان گیلان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پوریوسفی با بیان اینکه مسئولان باید فرایندها و مدل های اعتمادبخش را برای فعال سازی ظرفیت های مردمی ایجاد کنند گفت: از جمله ویژگی های بارز نهضت جنگل، مردمی بودن آن است.

وی برگزاری رویداد هنری «جنگل بارانی» را یکی از اقدامات ستاد جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان در راستای پاسداشت مقام شهید میرزا کوچک جنگلی دانست و افزود: در این رویداد تولیدات مردمی با موضوع نهضت جنگل و در قالب های موشن گرافیک، کنیم موشن، فیلم کوتاه، مستند، پادکست، نماهنگ و تولیدات تلویزیونی تهیه و تولید می شود.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به بسته محتوایی آماده شده توسط این مجموعه جهت پشتیبانی محتوایی از مراسم های مردمی مرتبط با شهید میرزا کوچک جنگلی تصریح کرد: تولیدات هنری و رسانه ای هنرمندان گیلانی اعم از کلیپ، صوت، نماهنگ، پوستر و ... در قالب این بسته محتوایی آماده شده که در اختیار مجموعه های مردمی قرار می گیرد.

پوریوسفی با اشاره به اینکه دومین دوره رخداد رسانه ای «سردار تا سردار» نیز به مناسبت یک صد و یکمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی توسط دفتر مطالعات رسانه ای عصر روایت ها برگزار می شود، بیان کرد: در این رخداد، محتوای خبری -رسانه ای در قالب های یادداشت و سرمقاله، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، تیتر، مصاحبه و عکس خبری با هدف ایجاد پیوند فرهنگی میان شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید میرزا کوچک جنگلی و تبیین شعار ۱۰۰ سال مقاومت تولید و جمع آوری می شود.

وی برگزاری اردوهای راهیان جنگل را یکی دیگر از اقدامات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان در راستای تبیین شخصیت و ابعاد مختلف شهید میرزا کوچک جنگلی و نهضت جنگل دانست و گفت: بازدید از اماکن تاریخی مرتبط با نهضت جنگل و تبیین ابعاد مختلف این قیام به استفاده از ظرفیت راویان توانمند در حوزه نهضت جنگل از جمله اقدامات قابل اجرا در راستای تحقق این طرح است.

استفاده از ظرفیت هنر و رسانه برای تبیین نهضت جنگل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در این برنامه با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی در راستای پیشبرد اهداف کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت هنر و رسانه گامی مهم در راستای تبیین سیره میرزا کوچک جنگلی و نهضت جنگل است.

رضا ثقتی با اشاره به فعالیت کمیته های کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی گفت: برپایی کنگره علمی میرزا کوچک، اجرای برنامه مشترک میان استان های گیلان و کرمان در راستای پیوند فرهنگی در حوزه جبهه مقاومت از جمله برنامه های در دستور کار کنگره بین المللی میرزا کوچک است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان