سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در وزارت راه وشهرسازی، مشکل مسکن مردم را برطرف نمی کند، گفت: دولت متعهد شده بود در مدت زمان چهار سال، چهار میلیون مسکن بسازد لذا برای تحقق ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید کاظم دلخوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت استخدامی در کشور باید به یک ساماندهی مناسب برسد، اظهار کرد: یکی از اهداف مجلس شورای اسلامی، ساماندهی وضعیت استخدامی کشور است لذا به این منظور وضعیت استخدام ۱۳۰ هزار نفر ساماندهی شده و سایر افراد نیز در دست بررسی است. 

وی با اشاره به دلایل شکاف در قانون استخدامی کشور گفت: نوسانات قیمت و ایجاد ناترازی در دریافتی کارکنان دولت باعث شد که قانون مربوطه دچار شکاف و مشکل شود، لذا به این منظور مجلس، دولت را موظف به ارائه لایحه اصلاحی کرده و مقرر شد که افزایش حقوق یک میلیون تومانی برای کارکنان و ۹۰۰ هزار تومانی برای بازنشستگان اعمال شود. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد ثبات قیمت در بازار بیان کرد: بررسی های به عمل آمده، نشان می دهد مردم دنبال افزایش حقوق نیستند بلکه به دنبال ایجاد ثبات در قیمت ها هستند که دولت باید به این امر توجه جدی کند. 

دلخوش با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در وزارت راه وشهرسازی، مشکل مسکن مردم را برطرف نمی کند، افزود: دولت متعهد شده بود در مدت زمان چهار سال، چهار میلیون مسکن بسازد لذا برای تحقق این هدف باید تغییراتی در وزارت مسکن اعمال شود. 

وی با انتقاد از موانع ایجاد شده و عدم به موقع پرداخت تسهیلات بانک در خصوص ساخت مسکن گفت: بانک مسکن اعتبارات کافی برای ساخت چهار میلیون مسکن در سال را ندارد و تا زمانی این که مشکل برطرف نشود نمی توان معضلات حوزه مسکن را برطرف کرد. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تحقق شعار دولت در تحقق ساخت یک میلیون مسکن در سال بیان کرد: در طول یک سال گذشته، ساخت یک میلیون مسکن به جایی نرسیده و در پرداخت تسهیلات نیز مانع وجود دارد از طرفی هزینه ساخت وساز بسیار زیاد است. 

دلخوش با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد برای رعایت حقوق عامه ۲ طرفه افزود: حقوق عامه به طور کامل در قانون تعریف نشده و این موضوع باعث شده حقوق برخی سرمایه گذاران رعایت نشود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان