لنگرخبر| سهیلا صدیقی: آنهایی که قرار است، جام جهانی قطر 2022 را از سکوهای ورزشگاه‌های قطری تماشا کنند، از دو ویژگی برخوردارند؛‌ یعنی پول و شانس! شما علاوه بر اینکه باید از پس هزینه‌های اسکان، خورد و خوراک و... در قطر بربیایید؛ باید یکی از برندگان خوش‌شانس بلیت در وب‌سایت «فیفا» هم باشید. در واقع از میان 17 میلیون کاربری که اقدام به ثبت نام در وب‌سایت فیفا کرده‌اند،‌ تنها 800 هزار نفر در قرعه‌کشی برنده می‌شوند و می‌توانند، در استادیوم‌های قطری حضور پیدا کنند؛ حالا اگر بدشانس باشند، به ناچار سر از بازار سیاه در می‌آورند! اما باید خیلی مواظب باشند، سرشان کلاه نرود.

قیمت واقعی بلیت جام جهانی چقدر است؟

برای اینکه در بازار خرید و فروش فعلی سرتان کلاه نرود و با قیمت مناسب‌تری بلیت بخرید، بهتر است که قیمت جایگاه‌های مختلف را بدانید و بعد از تحقیق کامل خریدتان را انجام دهید. شما در واقع در این بازار سیاه، از کسانی بلیت می‌خرید که در قرعه‌کشی «فیفا» برنده شدند و حالا بلیتشان را درست یا غلط به هر قیمتی که دوست داشته باشند؛ فروشند. وزارت ورزش هیچ‌ نظارتی بر این بازار سیاه ندارند و بنابرین باید خیلی دقت کنید. در قدم اول بهتر است، بدانید که قیمت واقعی بلیت جام جهانی چقدر است؟

قیمت بلیت مسابقات جام جهانی قطر 2022 در مراحل مختلف به تفکیک درجه به شرح زیر است:

مرحله گروهی:

درجه 3: 250 ریال(تقریبا 2 میلیون و 100 هزار تومان)

درجه 2: 600 ریال(تقریبا 5 میلیون تومان)

درجه 1: 800 ریال(6 میلیون و 700 هزار تومان)

مرحله یک هشتم نهایی:

درجه 3: 350 ریال( 3 میلیون تومان)

درجه 2: 750 ریال( 6 میلیون و 300 هزار تومان)

درجه 1: هزار ریال( 8 میلیون و 450 هزار تومان)

مرحله یک چهارم نهایی:

درجه 3: 750 ریال( 6 میلیون و 300 هزار تومان)

درجه 2: 1050 ریال( 9 میلیون تومان)

درجه 1: 1550 ریال( 13 میلیون تومان)

مرحله نیمه نهایی:

درجه 3: 1300 ریال( 11 میلیون تومان)

درجه 2: 2400 ریال( 20 میلیون تومان)

درجه 1: 3480 ریال( 30 میلیون تومان)

تیم ملی فوتبال کشورمان هم در مسابقات جام جهانی قطر 2022 در گروه دوم با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و ولز رقابت خواهد کرد.

در بازار سیاه چه می‌گذرد؟

هم‌اکنون و در آستانه بازی‌های جام جهانی، بازار خرید و فروش بلیت داغ است و بسیاری از برندگان سایت فیفا، بلیت‌های خود را برای فروش گذاشته‌اند. بلیت‌هایی که از 10 میلیون به بالا قیمت‌گذاری شده‌اند و اصلا  هم اعلام نکرده‌اند که بلیت‌ها متعلق به کدام جایگاه است. اگر تمایل دارید از چنین افرادی بلیت بخرید، بهتر است قبل از واریز وجه از وب‌سایت «فیفا» استعلام بگیرید و از معتبر بودن بلیت مسابقه مطمئن شوید.

در حال حاضر افراد زیادی اقدام به فروش و یا معاوضه بلیت جام جهانی کرده‌اند. حتی خیلی‌ها مدعی فروش بلیت ‌VIP  هستند. این در حالی است که بلیت‌های جایگاه ویژه به عموم مردم فروخته نشده است و تنها یک شرکت مسافرتی ایرانی به این جایگاه دسترسی دارد که در حال حاضر هم اقدام به برگزاری تور لوکس جام جهانی به مبلغ 500 میلیون تومان کرده است.

اگر روی میزبانی کیش حساب کردید، صرف نظر کنید!

از همان زمانی که میزبانی قطر برای جام جهانی 2022 قطعی شد،‌ ایران هم به دلیل نزدیکی به قطر و بر اساس روابط خوب دو کشور با یکدیگر، برای میزبانی از مسافران و هواداران فوتبالی اعلام آمادگی کرد. موضوع از نظر طرف ایرانی کاملا جدی به نظر می‌رسید؛ تا جایی که سعید محمد (دبیر سابق شورای عالی مناطق آزاد) روز ۲۱ فروردین امسال گفت: «ساخت و تکمیل چند هتل، باند و ترمینال جدید فرودگاه، بندر و ترمینال مسافری دریایی، زمین‌های ورزشی و سالن‌های بدنسازی با سرعت پیش می‌رود و برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده می‌شوند.»

محمد همچنین خردادماه امسال گفته بود: «حدود 10 هزار تخت در هتل‌های پنج ستاره و بیست هزار تخت در هتل های چهار ستاره، آماده شده که فکر می‌کنم به خاطر هزینه کم، مراجعین بیشتری نسبت به پیش‌بینی‌های انجام شده است، داشته باشیم. در این باره اقدامات لازم برای حمل و نقل مسافران هم انجام دادیم. تمهیدات لازم برای اسکله مسافری و حمل نقل دریایی را در نظر گرفتیم. به عنوان مثال بخش خصوصی دو کشتی کروز را به این امر اختصاص داده است. ضمن اینکه ظرفیت فرودگاهی را نیز از یک و نیم میلیون به هفت و نیم میلیون نفر افزایش دادیم.»

او همین‌طور در گفتگوی دیگری مدعی شده بود: «رایزنی‌هایی برای اینکه برخی تیم‌ها بتوانند به جزیره کیش بیایند، انجام دادیم. ضمن اینکه از قطر درخواست کردیم نام جزیره کیش را در لیست‌ «حی کارت» قرار بدهند تا میهمانان بتوانند راحت‌تر به  این جزیره رفت و آمد کنند. قصد داریم در جزیره کیش محلی مانند کمپ اسپایر قطر برای استفاده تیم‌های ورزشی ایجاد کنیم.»

به نظر می‌رسد که همه گفته‌های سعید محمد در حد یک رویا بود و چندی پیش رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در خبری اعلام کرد:‌«ما از شش ماه پیش اعلام کردیم که با 20 هزار تخت برای هر نفر، آمادگی پذیرش مسافران جام جهانی قطر را داریم؛ اما تا الان یک نفر هم رزرو نداشته است. ما امسال گردشگری ورزشی خارجی نداریم. اعلام شده کسانی در ایام جام جهانی اجازه ورود به خاک قطر را دارند که حداقل بلیت یکی از بازی‌ها را داشته باشند. متأسفانه به دلیل عدم هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، ما موفق به دریافت سهمیه و فروش بلیط نشدیم. حتی برای کیش هم ما مسافر نداریم و تنها تعداد محدودی گردشگر داخلی قرار است از این ظرفیت استفاده کنند که آن هم با سهمیه فدراسیون است.»

ممکن است شما به عنوان یک دوست‌دار فوتبال با توجه به اخبار از پیش اعلام شده، برنامه‌ریزی کرده باشید که با اقامت ثابت در کیش، سفر خود را در ایام جام جهانی به قطر

برنامه‌ریزی کنید اما آخرین پیگیری خبرنگار ایسنا حاکی از آن است که در تاریخ اعلام شده برای جام جهانی هیچ پروازی از کیش به دوحه دارای مجوز نیست و همچنین هیچ کشتی فعالی در این مسیر وجود ندارد. این در حالی است که افراد بلیت بازی‌ها را خریداری کردند، نیاز دارند در حال حاضر هتل خود را رزرو کنند. به نظر می‌رسد، میزبانی کیش در جام جهانی تنها در حد یک ادعا و یا رویا بوده است و این جزیره هیچ زیر ساختی برای میزبانی ندارد. اگر برای اقامت در کیش برنامه‌ریزی کرده‌اید، به سرعت صرف نظر کنید.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان