رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۱۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند، گفت: سرمای هوا ابتلا به بیماری های ویروسی را افزایش می دهد.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت بستری های کرونایی در استان گیلان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۶ بیمار جدید کرونایی در استان بستری شدند که با احتساب بیماران قبلی، تعداد بیماران کرونایی استان هم اکنون ۶۳ نفر گزارش می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با افزایش سرما، تعداد مبتلایان به بیماری های ویروسی نیز افزایش می یابد، بیان کرد: تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه امروز به ۱۲ نفر رسیده است.

مهرابیان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری کرونا گفت: با تلاش کادر پزشکی و درمان، تعداد ترخیص شدگان از بیمارستان های استان در شبانه روز گذشته ۱۱ نفر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هیچیک از شهرهای این استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارند، عنوان کرد: رضوانشهر، رشت، رودسر، لاهیجان، لنگرود، تالش، آستانه اشرفیه و آستارا، فومن، خمام در وضعیت عادی (رنگ آبی) هستند.

وی بیان کرد: شهرهای املش، بندرانزلی، سیاهکل و ماسال، رودبار، صومعه سرا و شفت نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مهرابیان با اشاره به اینکه مؤثرترین روش برای مقابله با کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی است، افزود: با آغاز فصل سرما و بارش ها، رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با ویروس ها و بیماری های فصلی ضروری است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان