طبق پیش بینی هواشناسی گیلان، آسمان استان همچنان بارانی است و علیرغم بارش قابل توجه در اغلب مناطق، شرایط رودخانه ها عادی و از طغیان آن ها خبری نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در پی نفوذ تاریخی سامانه بارشی و خنک به استان گیلان و شمال شدن جریانات هوایی، آسمان استان گیلان در اغلب نقاط با بارش باران همراه است.

هواشناسی استان گیلان طبق پیش بینی ها اعلام کرده بود که در پی فعالیت این سامانه خنک، گیلانیان شاهد ابرناکی، روند کاهشی دما، وزش باد شد و همچنین تگرگ تا یک شنبه خواهند بود.

اداره کل هواشناسی گیلان همچنین پنجشنبه هفته گذشته در اطلاعیه هشداری سطح نارنجی اعلام کرد بود که دمای هوا به طور متوسط بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می کند.

محمد دادرس، مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت از بارش ۴۶.۵ میلی متری باران در بندر کیاشهر، ۳۷.۵ میلی متری باران در رشت و ۲۴.۷ میلی متری باران در لاهیجان خبر داد.

 

شهر چابکسر در شرقی ترین نقطه گیلان نیز آغاز فعالیت سرد و بارشی کنونی تا آلان دو میلی متر باران را به عنوان کم بارش ترین نقطه به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر اغلب نقاط استان گیلان با بارش باران همراه هستند. هم اکنون در بندر انزلی، رشت و کیاشهر بارش باران بسیار شدید است.

 

بندر آستارا در غربی ترین نقطه استان گیلان نیز هم اکنون با بارش رگباری باران مواجه است و تاکنون نیز حدود ۲۰ میلی متر باران را به خود دیده است.

 

دفتر مطالعات پایه منابع آب گیلان نیز طی گزارشی اعلام کرد که درمجموع شدت بارش ها در دشت ، کوهپایه و سواحل استان بوده و ارتفاعات بارش کمتری داشته اند.

 

همچنین به دلیل پایین بودن سطح آب رودخانه ها و ملایم و مستمر نبودن باران در تمام نقاط استان نیز جریان رودخانه ها در استان تغییر قابل ملاحظه ای نداشته اند و  تنها در برخی رودخانه های مرکزی و سپس فومنات و غرب استان با افزایش جزئی همراه بوده اند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان