رشت- رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان با اشاره به فرود گروهی از پرندگان مهاجر در تالاب های استان گفت: پیش بینی شده امسال حدود ۲۶۰ هزار پرنده مهاجر به گیلان سفر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین علینژاد ظهر شنبه در گفتگو با رسانه ها با اشاره به سرد شدن هوا و زمان مهاجرت پرندگان به تالاب ها و آ بگیرهای استان گیلان اظهار گرد: نخستین گروه پرندگان مهاجر وارد تالاب های استان شدند.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده امسال بین ۲۰۰ تا ۲۶۰ هزار پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب ها، مناطق جنگلی و آبگیرهای گیلان سفر کنند، گفت: تالاب انزلی هر ساله میزبان بیشترین پرندگان مهاجر است.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان در ادامه خوتکای پر سفید، مرغابی سانان، چنگر، انواع قو، اردک اره ای را از جمله پرندگان مهاجری عنوان کرد که هرساله به استان گیلان مهاجرت می کنند.

علینژاد با بیان اینکه پارک بوجاق کیاشهر، تالاب امیر کلایه و تالاب استیل لوندویل آستارا از دیگر زیست گاه های زمستانه پرندگان مهاجر در استان گیلان هستند، افزود: به منظور حفاظت از گونه های مهاجر امسال هیچ مجوز شکاری صادر نشده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان