سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند انتخاب معاونین و مدیران در دوره کنونی گفت: در انتخاب معاونین و مدیران، ملاک ما تعهد و صلاحیت حرفه ای افراد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حیدرعلی بالو عصر امروز در نشست با جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی گروه داخلی دانشگاه در سالن اجلاس ریاست با اشاره به عدم توسعه یافتگی زیرساخت های درمانی در گیلان اظهار کرد: اظهار کرد: خوشبختانه بخش خصوصی گیلان طی سال های اخیر رشد خوبی داشته و باید تلاش کرد تا بخش دولتی نیز رشد قابل توجهی به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه گیلان تنها استانی است که از داشتن سایت جامع دانشگاهی محروم است، افزود: اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ویژه گروه داخلی از نخبگان جامعه اند و با ظرفیت های موجود قادر به ارائه فعالیت های گسترده علمی و عملی هستند، منتها فضای کافی برای رشد و پیشرفت آن ها وجود ندارد. 

تجهیزات پزشکی در بخش دولتی متناسب با تعداد اعضای هیئت علمی محدود است
به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تجهیزات پزشکی سرمایه ای در مراکز آموزشی و درمانی استان علیرغم حضور اساتید و اعضای هیئت علمی و پزشک متبحر در بخش دولتی، بسیار محدود هست، ازاین رو مردم برای درمان، بخش خصوص را به بخش دولتی ترجیح می دهند. 

بالو با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای رشد و توسعه زیرساخت ها در استان بیان کرد: همه رؤسای پیشین دانشگاه به اندازه توان خود در جهت رشد و اعتلای نظام سلامت گیلان تلاش کرده اند و ما باید در این مسیر بیش از گذشته تلاش کنیم تا کمبودهای موجود سریعاً به نفع مردم، رفع شود.

موتور محرکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعضای هیئت علمی و نخبگان نظام سلامت هستند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه برای حرکت نیاز به موتور دارد و موتور محرکه آن در ابتدای کار، اعضای هیئت علمی گروه های تخصصی و در مرتبه دوم همگرایی نخبگان نظام سلامت است، گفت: اصلاح مسیر نادرست کنونی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حرکت روبه جلو اعضای هیئت علمی و تلاش روزافزون آن ها در همان محلی که خدمت ارائه می کنند را می طلبد. 

بالو مسیر رشد و تعالی در نظام سلامت را در گرو تلاش همگانی دانست و بیان کرد: همیت و همگرایی که در برخی مناطق کشور ازجمله تبریز، تهران، اصفهان و یا دیگر استان های پیشرو در دستیابی نظام سلامت به نقطه مطلوب وجود دارد، در گیلان کم دیده می شود و نیازمند تقویت است.

ملاک ما برای تعیین معاونین و مدیران، داشتن تعهد و صلاحیت حرفه ای است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اشاره ای نیز به روند انتخاب معاونین و مدیران در دوره کنونی کرد و افزود: در انتخاب معاونین و مدیران، ملاک ما تعهد و صلاحیت حرفه ای افراد است. 

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک نگاه تخصصی و حرفه ای دارد و با نگاه به اولویت ها، تمام تلاش ها را در پیش خواهیم گرفت و سدهای موجود را از سر راه صاحب نظران خلاق و ایده پرداز خواهیم برداشت. 

برای رفع دغدغه مردم باید از منیت ها عبور کرد
بالو رشد و توسعه نرم افزاری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را با تکیه بر درون و توانمندی های داخلی ممکن دانست و تصریح کرد: در توسعه سخت افزاری و رشد فضای فیزیکی بخش های مختلف نظام سلامت گیلان، رئیس دانشگاه به تنهایی نمی تواند موفق شود بلکه همه باید برای رفع دغدغه مردم از منیت ها عبور و به منافع نظام سلامت استان و مردم آن فکر کنند. 

به گزارش فارس، در این نشست، تعدادی از اعضای گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تبیین توانمندی و ظرفیت های خود، به بیان دغدغه ها و مسائل حوزه آموزش و بالین مراکز تحت فعالیت خود پرداختند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان