استاندار گیلان با اشاره به کمبود زمین روستایی برای اجرای پروژه های زیرساختی از جمله جاده روستایی گفت: استقرار زیرساخت ها و امکانات در مناطق کم برخوردار اولویت برنامه های توسعه ای گیلان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در جلسه محرومیت زدایی استان در دفتر خود با اشاره به سیاست های ابلاغی دولت سیزدهم در حوزه محرومیت زدایی اظهار کرد: اجرای هرچه بهتر و به موقع محرومیت زدایی از سیاست های راهبردی دولت است.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح محرومیت زدایی کاهش فاصله طبقاتی و ریشه کنی فقر در کشور است، افزود: مردمی شدن اقتصاد اقدامی اثربخش در حوزه محرومیت زدایی است که با وجود گذشت مدت کوتاهی از آغاز آن، تأثیرات مطلوبی را در جامعه به وجود آورده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ساخت مسکن برای محرومین در راستای عدالت اجتماعی طرح ریزی شده بیان کرد: ساخت ۳۵۰ واحد مسکن محرومین، منفک از واحدهای احداثی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ازجمله اقدامتی است که برای افراد کم برخوردار جامعه صورت گرفته است.

وی به سفر رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به گیلان در پی دیدار خود با مهندس فتاح اشاره کرد و افزود: قطع یقین باتوجه به محوریت محرومیت زدایی فعالیت های این نهاد ارزشمند که مولود انقلاب اسلامی است؛ سفر ایشان منشأ خیرات و برکات فراوانی برای توسعه مناطق کم برخوردار و محروم این استان خواهد بود.

عباسی از آمادگی بنیاد مستضعفان کشور برای همکاری در اجرای پروژه های محرومیت زدایی گیلان خبر داد و افزود: به منظور تأمین زمین برای اجرای طرح ملی مسکن، در دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان کشور خواستار واگذاری بخشی از اراضی این بنیاد برای اجرای پروژه مسکن ملی شدم.

وی با اشاره به کمبود زمین روستایی برای اجرای پروژه های زیرساختی از جمله جاده روستایی  تصریح کرد: برنامه های اجرایی در حوزه فراهم کردن زیرساخت جاده ها در مناطق ییلاقی و کوهستانی شهرستان های شفت، تالش، املش، رودسر  و ماسال و دیگر ارتفاعات که دارای سکنه و صعب العبور بوده با اولویت مناطق کم برخوردار در دستور کار است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه وجود کارخانه سیمان در محور سیاهکل – دیلمان – املش موجب تخریب آسفالت این محور شده، از آغاز روند مرمت آسفالت در این محور خبر داد و گفت: مرمت آسفالت دیلمان – املش - رحیم آباد و نیز محور کلیشم رودبار به دیلمان سیاهکل نیز در دستور کار قرار دارد .

عباسی به پیگیری واگذاری اراضی بنیاد علوی به مردم در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا سند اراضی مربوط به بنیاد علوی که خواسته قدیمی مردم منطقه است را به مردم واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری نیز در تلاشیم تا شماری از بنگاه های اقتصادی را فعال کنیم، تصریح کرد: به  برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدامات شایانی در بخش های مختلف از جمله ایجاد زیرساختها و امکانات در نقاط مختلف شهری و روستایی صورت گرفته و نسبت به دوران پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی افزایش چشمگیری داشته است.

به گفته استاندار گیلان در دولت مردمی و انقلابی آیت الله دکتر رئیسی نیز توجه به مناطق محروم و کم برخوردار اولویت اجرای طرح ها و پروژه ها در زمینه های گوناگون عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و دیگر بسترهای توسعه ای است که همه مسئولان باید پای کار مردم ولایت مدار و شهیدپرور باشند.

وی با بیان اینکه صدای عمل از هر چیزی رساتر است افزود: دولت مردمی و انقلابی با عمل حرف  می زند و خود را با افتخار خادم مردم می داند و مردم گیلان در تمامی نقاط به ویژه در مناطق محروم باید شاهد اقدامات عملی نظام اسلامی در دولت آیت الله رئیسی باشند.

عباسی با تأکید بر حضور میدانی مدیران در جمع مردم بیان کرد: سفرهای شهرستانی با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی به منظور بررسی میدانی مسائل و مشکلات مردم برگزار و وعده های داده شده به مردم گیلان به ویژه در مناطق کمتر برخوردار با برنامه ریزی و پیگیری های لازم عملیاتی می شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان