مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت بیش از ۱۱ هزار تن بادام زمینی در گیلان خبر داد و گفت: آستانه اشرفیه قطب بادام زمینی گیلان بوده و بادام کاران گیلانی در سال زراعی جدید ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم اکبرزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان برداشت بادام زمینی در استان گیلان اظهار کرد: برداشت بادام زمینی در گیلان از اواسط شهریور ماه در آستانه اشرفیه قطب تولید این محصول در گیلان آغاز و پایان مهر به اتمام رسیده است. 

وی از برداشت بیش از ۱۱ هزار تن بادام زمینی در استان گیلان خبر داد و افزود: آستانه اشرفیه قطب بادام زمینی استان گیلان بوده و بادام کاران گیلانی در سال زراعی جدید ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن بادام زمینی به ارزش ۷۷۰ میلیارد تومان برداشت و به بازارهای مصرف عرضه کردند. 

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به کشت بادام زمینی در دیگر نقاط استان گیلان تصریح کرد: شهرستان آستانه اشرفیه با ۲هزار و ۵۰۷ هکتار اراضی حاصلخیز، قطب تولید این محصول در کشور و استان گیلان محسوب می شود ولی با تلاش های انجام شده بادام زمینی درشهرستان های رشت، تالش، رودبار و بندرانزلی نیز کشت می شود. 

اکبرزاده با بیان اینکه بطور متوسط در هر هکتار سطح زیر کشت بادام زمینی حدود ۶ و نیم تن پیله تر استحصال می شود، گفت: از این میزان پیله تر، حدود چهار تن دانه بادام زمینی به دست می آید، همچنین بیش از ۸۰ درصد بادام زمینی مورد نیاز کشور در آستانه اشرفیه تولید و به بازارهای مصرف عرضه می شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان