رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه باید زیرساخت های ورزشی استان توجه ویژه شود، گفت: توانمندسازی و تقویت تیم های ورزشی به نشاط اجتماعی کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر اسدالله عباسی بعد از ظهر سه شنبه در جمع فعالان جامعه ورزشی گیلان اظهار کرد: توجه به امورات ورزشی استان جز اولویت های مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های ورزشی در گیلان افزود: گیلان استان قهرمان پرور و افتخار آفرین در بخش های مختلف ورزشی بوده و این مهم را در آوردگاه های مختلف اثبات کرده است.

استاندار گیلان با تاکید بر توجه ویژه به زیرساخت های ورزشی استان بیان کرد: زیرساخت های ورزشی گیلان باید برای استعدادیابی و نبوغ ورزش استان فراهم شود.

عباسی با اشاره به موفقیت علیرضا معصومی کشتی گیر گیلانی در مسابقات جهانی اضافه کرد: کسب مدال طلای جوان گیلانی در آوردگاه های جهانی باعث شور و شعف شد.

وی با اشاره به استعدادهای نهفته در دل روستاها و مناطق دور دست گیلان در بخش های مختلف، افزود: بسترها برای شناسایی استعدادها تربیت و پرورش نسل جوان و نوجوان در بخش های مختلف ورزشی باید فراهم شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه قهرمانان و برترین های ورزشی اعضای اصلی شورای هم فکری مسئولان در این بخش هستند، گفت: وضعیت موجود در بخش ورزش استان چندان راضی کننده نیست و باید تلاش کرد وضع موجود را به وضع مطلوب تغییر دهیم که این مهم با کمک مفاخر ورزشی امکان پذیر است.

عباسی ورزش و تحرک را یکی از مهم ترین پارامترهای سلامتی و نشاط جامعه برشمرد و بیان کرد: ارتقای کیفیت ورزش همگانی و حرفه ای گیلان منتج به بالا رفتن سلامت اجتماعی می شود.

وی با تاکید بر تشویق مردم به سمت ورزش افزود: رسانه ها برای ارتقای سلامت اجتماعی و کاهش بیماری ها مردم را به ورزش تشویق کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر تقویت زیرساخت های های ورزشی بانوان تصریح کرد: بانوان گیلانی استعدادهای خوبی در ورزش دارند که باید به آنها بها داده شود.

عباسی با اشاره به سابقه و توانمندی های گیلان در تیم داری در لیگ های ورزشی کشور، اضافه کرد: تقویت تیم های فوتبال، والیبال و سایر تیم های ورزشی باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: توانمندسازی و تقویت تیم های ورزشی سبب ارتقای نشاط اجتماعی می شود.

استاندار گیلان با اشاره به موضع گیری های برخی ورزشکاران در حوادث اخیر کشور، بیان کرد: پایبندی به ارزش های دینی و اخلاقی باید مورد توجه ورزشکاران قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه ورزشکاران گیلانی متعهد به آرمان انقلاب و نظام هستند، گفت: واگرایی و موضع گیری های برخی چهره های ورزشی به حساب جامعه ورزشی نوشته نمی شود.

وی با اشاره به تقویت زیرساخت های ورزشی گیلان، افزود: امکانات ورزشی گیلان به راحتی در اختیار افراد برای فعالیت های ورزشی قرار گیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان