آستارا- استاندار گیلان با اشاره به بهره برداری از ظرفیت های گردشگری، اقتصادی و کشاورزی شهرستان آستارا گفت: از سرمایه گذاری در این بخش ها حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه سفر به شهرستان آستارا از روند کار پایانه حمل و نقل صادراتی کالا، پروژه گردشگری تالاب بین المللی استیل، منطقه گردشگری و تله کابین حیران و نیز مسیر ریل گذاری راه آهن رشت- آستارا در این شهرستان بازدید کرد.

استاندار گیلان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: یکی از مزیت های بسیار مهم استان گیلان بخش گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی است که شهرستان آستارا با داشتن این مزیت ها مانند گردنه حیران که یک منطقه بکر و زیبا است.

وی با اشاره به حمایت های انجام گرفته از سرمایه گذارانی که در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند، افزود: از یکسال گذشته تلاش کردیم همه این موارد را رفع کنیم.

عباسی به اقدامات انجام گرفته در مجموعه گردشگری هتل و تله کابین حیران اشاره کرد و گفت: سرمایه گذار این مجموعه یکی از سرمایه گذاران نمونه استان است که با تمام توان ظرفیت های این منطقه را به کار گرفته است و ما نیز موظف هستیم زیرساخت هایی مانند گاز و فناوری اطلاعات را در اختیار این مجموعه بگذاریم.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی پایدار با سرمایه گذاری در این مجموعه ایجاد شده است که هر روز بیشتر می شود و امید می رود بتوانیم به درستی استفاده کنیم و در سایر مجموعه ها مانند تالاب استیل و ساحل نیز همین امکانات وجود دارد.

عباسی با اشاره به مزیت های بخش کشاورزی و محصولات شهرستان آستارا همچون کیوی و برنج گفت: دستور تسریع کار در بخش ترانزیت کالا و ایجاد پایانه ای برای کامیون هایی که در شهر مشکل ایجاد کرده بودند داده شد تا مشکلی پیش نیاید.

استاندار گیلان ادامه داد: به بحث اشتغال، مسکن و سایر موارد نیز امروز در نشستی با حضور همه مسئولان ورود می کنیم و تصمیم هایی که در جریان این بازدیدها گرفته شد، مصوب خواهیم کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان