آستارا- استاندار گیلان از تدارک ایجاد پایانه تره بار در غرب گیلان خبر داد و گفت: این پایانه با جذب سرمایه گذار و برای تسهیل در امور تجار و بازرگانان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در نشستی با بازرگانان و تجار آستارا اظهار کرد: آستارا به عنوان دروازه تجارت و اقتصاد استان محسوب می شود و یک منطقه استراتژیک است و از این جهت باید ظرفیت های این شهرستان را در بخش تجارت بالا ببریم چرا که آینده کشور ما متکی به همین ظرفیت ها هست.

استاندار گیلان به چشم انداز سه ساله در نظر گرفته شده برای راه آهن آستارا اشاره کرد و افزود: کارهای اصلی این پروژه صورت گرفته و با توجه به دستور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به زودی سرعت خواهد گرفت و از نظر دسترسی به کشورهای اوراسیا، قفقاز و آسیای میانه تحول ایجاد خواهد کرد.

ضرورت فعال کردن بنادر گیلان

وی ادامه داد: تا تحقق این امر مهم در قسمت هایی که موانعی وجود دارد، باید رفع و تسهیل و تسریع در امور صادرات و تجارت انجام شود و در این راستا مدیران آنچه که در این سوی مرز در حیطه اختیاراتشان است باید انجام دهند.

عباسی با بیان اینکه باید شرایط کنونی را فرصت بدانیم، نه تهدید بر فعال کردن بندر آستارا، کاسپین و انزلی و افزایش ظرفیت آنها تأکید کرد.

وی ادامه داد: در بخش زمینی هم سرعت بخشی به احداث پل در دست ساخت در نشست های هفته پیش در نهاد ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی تأکید شد تا ترددها سریع تر صورت بگیرد.

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری نشست هایی با سفیران روسیه، آذربایجان و تاتارستان گفت: در بخش گمرک مسائل مربوط به جمهوری آذربایجان با سفیر صحبت خواهد شد و البته به زودی قرار است سفری به آستاراخان داشته باشیم و با مسئولان برخی از استان های روسیه نشست های ویژه ای در بحث صادرات برگزار خواهد شد که به طور حتم بازرگانان باید همراهی داشته باشند.

عباسی از تدارک ایجاد پایانه تره بار در غرب گیلان خبر داد و گفت: این پایانه با جذب سرمایه گذار در منطقه ای مناسب در یکی از شهرستان های تالش یا آستارا برای تسهیل در امور تجار و بازرگانان راه اندازی می شود.

پیگیری برای ایجاد بابری هوایی در مسیر رشت - آستاراخان

استاندار گیلان با اشاره به راه اندازی سفر هوایی به آستاراخان گفت: پیگیر ایجاد باربری هوایی (کارگو) نیز هستیم که به همین منظور فردا معاون وزیر سفری به استان خواهد داشت تا رفت و آمد تجار آسان تر و کارها سریع تر انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت کنسول و سرکنسول روسیه در مرکز استان گیلان، تلاش شد که سطح ارتباط از حالت نمایندگی وزارت امور خارجه در استان به اداره ارتقا یابد و در رشت مستقر شود تا سطح ارتباطات با توجه به فضایی که فراهم شده است، افزایش یابد.

عباسی انتقال لغو ممنوعیت صادرات کیوی از ۱۵ مهر به اول مهر را از دیگر اقدام های صورت گرفته در راستای تسهیل تجارت عنوان کرد و گفت: البته وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با صادرات این محصول نمی خواهد فضا را تنها متمرکز بر همین چند کشور کند و از این رو برای فعالیت در بازار کشورهای آسیایی مانند هند و کشورهای آمریکای لاتین برزیل هم کار می شود.

وی با اشاره به بخش قرنطینه محصولات کشاورزی در گمرک آستارا که سال گذشته با مشکل روبه رو شده بود، بیان کرد: امسال اعتباری اختصاص یافت تا مشکل برطرف شود، همچنین در مورد شناسنامه باغ ها که کشورهای مقصد هم به مساله حساس بودند اقداماتی با همت جهاد کشاورزی آغاز شده است و معاونت باغبانی این وزارتخانه هم در این راستا در استان گیلان حضور خواهد یافت تا بتوانیم بازار محصولات کشاورزی از جمله کیوی را تقویت کنیم.

در این نشست غلامرضا مرحبا نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار آستارا و همچنین تعدادی از تجار و بازرگانان این شهرستان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان