رشت- امام جمعه آستارا با اشاره به جنایت تروریستی شاهچراغ و شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان گفت: امروز مدعیان حقوق بشر چشم خود را بر این جنایت بسته و لال شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه های نماز جمعه این هفته آستارا با محکوم کردن اقدام تروریستی عامل تکفیری وهابی در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ شیراز، شهادت تعدادی از هموطنان در این حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه عده ای با ایجاد اغتشاش و آشوب امنیت را تضعیف کردند، گفت: با این اقدام فضا برای حضور جنایتکاران داعشی فراهم شد و امروز شاهد هستیم که جمعی از هموطنان در یک حادثه تروریستی به شهادت می رسند.

امام جمعه آستارا در ادامه با اشاره به اینکه سال ها در جبهه مقاومت و در دفاع از حرم جنگیدیم و شهیدانی مثل حاج قاسم سلیمانی تقدیم کردیم که کوچک ترین جسارت و اهانتی به حرم مطهر اهل بیت (ع) در خارج از ایران نشود، اظهار کرد: امروز به خاطر خواب های آشفته یک عده وطن فروش و حماقت برخی فریب خورده در داخل تروریست وهابی جرأت می کند به راحتی وارد حرم اهل بیت (ع) شود و در هنگام نماز زائران و نمازگزاران را به خاک و خون بکشد.

وی با تأکید بر اینکه این حادثه نتیجه نا امنی ها به بهانه خونخواهی یک دختر بود که یک دنیا برای تظلم او سینه چاک کرده بودند ولی امروز برای خون به ناحق ریخته دهها مرد و زن و کودک بی گناه لال شده اند، ادامه داد: مدعیان حقوق بشر چشم خود را بر روی جنایت تروریستی شاهچراغ بسته اند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به تجمع مخالفان نظام در شهر برلین آلمان که با وعده گردش روزانه و حضور اتباع غیر ایرانی و گروه های مختلف تجزیه طلب برگزار شده بود، گفت: حضور پرچم های مختلف و ناهمگون ایران به خوبی نشان داد که به لطف خدا اختلاف و تفرقه باعث پراکندگی دشمنان ما شده است.

وی همچنین به علت وقوع آشوب ها و اغتشاشات اخیر نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر برنامه ریزی های مختلف دشمنان و فعالیت های گسترده رسانه ای برای انحراف اذهان عمومی از حقیقت به سمت شبهات و شایعات باید توجه داشته باشیم که در کلام رهبر معظم انقلاب به سو استفاده دشمن از اعتراضات مردمی برای ایجاد آشوب و اغتشاش اشاره شده بود.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه این موضوع به مسئولان یاد آور می شود در اجرای قانون و رعایت عدالت در توزیع ثروت و موقعیت و همچنین برخورد قاطع با مفاسد باید زمینه رضایتمندی مردم ایجاد شود، اضافه کرد: همان اندازه که نقشه دشمنان خطرناک است، به همان اندازه نیز غفلت و کوتاهی مسئولان می تواند خطرناک باشد.

وی با اشاره به اینکه برخوردهای سلیقه ای، بی عدالتی ها و عدم نظارت و کنترل دقیق به خصوص در مسائل معیشتی و اقتصادی، آتش زیر خاکستر برای شکل گیری اعتراضات مردمی و سو استفاده دشمن در تبدیل اعتراضات به اغتشاشات را ایجاد می کند، تصریح کرد: در مبارزه با ظلم و بی عدالتی به خصوص مفاسد و جرایم اقتصادی و مالی باید با سرعت و شدت تمام و بدون تعارف برخورد شود.

حجت الاسلام باقری با تأکید بر اینکه ملت ایران بارها و بارها به خوبی وفاداری خود را به این آب و خاک و انقلاب و نظام اسلامی ثابت کرده اند، افزود: مسئولان با خدمت صادقانه دل مردم را شاد کنند. زندگی متوسط، رفاه نسبی و عدالت کمترین حق این مردم است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان