ایتنا - این دستور می تواند برخی از تجهیزات نظارت تصویری ساخته شده توسط شرکت های Hytera Communications Corporation، Hikvision، و Dahua Technoloy Company، که آنها هم شرکت های چینی هستند، را نیز ممنوع کند.

شرکت چینی گوشی‌های هوشمند و مخابراتی هوآوی از جمله شرکت‌هایی بوده که تحت تأثیر جنگ تجاری چین و آمریکا قرار گرفتند. پس از ممنوعیت تجاری اعمال شده بر این شرکت در ماه مه 2019، شرکت‌های آمریکایی در بیزینس با هواوی محدود شدند. یک سال بعد، در مه 2020، دولت ایالات متحده دامنه این ممنوعیت را گسترش داد تا نیمه‌هادی‌های سفارشی‌شده برای هواوی را نیز دربربگیرد.
سه ماه بعد، دولت ایالات متحده فروش کلیه تجهیزات نیمه‌هادی به این شرکت را ممنوع کرد. این ممنوعیت در سپتامبر 2020 اجرایی گردید و نیروی محرکه سقوط هواوی شد. این شرکت - که قبل از آن به یک نقش‌آفرین مهم در حوزه گوشی‌های هوشمند تبدیل شده بود - ناگهان متوجه شد که قادر به همکاری با شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، ARM و کوالکام نیست.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، گزارش اخیر وبسایت Axios نشان می‌دهد که کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) در تلاش است تا فروش دستگاه‌های مخابراتی جدید ساخته شده توسط دو شرکت چینی هواوی و ZTE را ممنوع کند. گفته می‌شود که در حالی که هنوز مدتی تا اعمال این ممنوعیت باقی مانده است، جسیکا روزن‌وورسل، رئیس FCC، پیشنویس فرمانی را منتشر کرده است که این ممنوعیت را مطرح می‌کند. این ممنوعیت تنها پس از دریافت رای تایید از سوی روزن‌وورسل و دیگر کمیسیونرهای FCC، یعنی برندان کار، جفری استارکس و ناتان سیمینگتون، می‌تواند اجرائی شود.

در صورت تصویب این پیشنویس، فروش کلیه تجهیزات مخابراتی جدید ساخت هواوی و زدتی‌ای ممنوع خواهد شد. با این حال، از آنجایی که این ممنوعیت عطف به ماسبق نمی‌شود، این شرکت‌ها می‌توانند به فروش تجهیزات قدیمی‌تری که قبلاً توسط FCC تأیید شده‌اند، ادامه دهند.
   
اگر این ممنوعیت اجرایی شود، اولین باری است که FCC برای ممنوعیت فروش تجهیزات الکترونیکی در ایالات متحده به دلایل امنیت ملی وارد عمل شده است. علاوه بر این، گزارش Axios نشان می‌دهد که این دستور می‌تواند برخی از تجهیزات نظارت تصویری ساخته شده توسط شرکت‌های Hytera Communications Corporation، Hikvision، و Dahua Technoloy Company، که آنها هم شرکت‌های چینی هستند، را نیز ممنوع کند.
 
خبر این ممنوعیت احتمالی چند ماه پس از آن منتشر می‌شود که چندین شرکت مخابراتی ایالات متحده از FCC خواستند تا هزینه بازپرداختی به مبلغ 5.6 میلیارد دلار را برای و جایگزینی کامل تجهیزات مخابراتی خریداری‌شده از فروشندگان چینی و جایگزینی آنها با تجهیزات شرکت‌های ایمن‌تر پرداخت شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان