رشت- رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گیلان شناسایی استعدادها و توانمند سازی را اولویت این سازمان برشمرد و گفت: ۴۰۰ دقیقه برنامه در فضای مجازی با ۱۰ هزار مخاطب تولید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد حبیب زاده پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بسیج دانش آموزی مبتنی بر گفتمان دغدغه مند و نگاه به آینده انقلاب اسلامی شکل گرفته است، گفت: فلسفه تشکیل این سازمان تربیت مدیران نسل آینده انقلاب است لذا دانش آموزان باید تجربه کار تشکیلاتی داشته باشند و فکر و برنامه ریزی و کنش گری در اجتماعات کوچک مانند مدرسه را بیاموزند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گیلان با اشاره به اینکه تاکید بر اولویت دروس نظری منجر به کاربردی نشدن آن می شود و علوم اجتماعی و الهی به حاشیه می رود، افزود: سیستم استعمار به دنبال تربیت جوانان هوشمندی است که تکنولوژی را در صنایع خودشان ارتقا دهند و با مدل های حکمرانی کاری نداشته باشند اما بسیج در آموزش و پرورش به دنبال آن است که دانش آموزان اصول فکر کردن را یاد بگیرند و دغدغه مندانه به پیرامون خود نگاه کنند.

حبیب زاده با بیان اینکه اگر می خواهیم نسل متعهد و پویا داشته باشیم باید آنها را اهل فکر تربیت کنیم، تصریح کرد: دانش آموز وقتی به جبرهای پیرامون خود متفکرانه نگاه کند و با هدایت یک مربی به وجدان برسد می تواند مسئولیت پذیر شود و به سمت اهداف حرکت کند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گیلان با اشاره به اینکه هدف این سازمان شناسایی استعدادها و توانمند سازی آنها است، بیان کرد: به دنبال آن هستیم که قدرت بینش و کنش را به آنها بدهیم تا دانش آموزان در عرصه های مختلف خود را محک بزنند.

وی با بیان اینکه فعالیت های بسیج در آموزش و پرورش مبتنی بر نیازمندی های کشور است، افزود: اگر معتقدیم ایران باید به تمدن نوین اسلامی تبدیل شود و در اوج اقتدار باشد نیاز است که در حوزه علم حرفی برای گفتن داشته باشیم و بسیج دانش آموزی نیز در حوزه علم در شاخه عدالت آموزشی کار کرده است.

شرکت ۴۰۰ تیم در المپیادهای علمی پایا

حبیب زاده با اشاره به اینکه در بخشی از اردوهای جهادی کلاس های علمی برای دانش آموزان مناطق محروم برگزار می کنیم، ادامه داد: استان گیلان با ۴۰۰ تیم ۵ نفره در مسابقات المپیادهای علمی پایا شرکت کرد و از این میان، ۴ تیم گیلانی موفق به کسب طلا و ۲ تیم از استان نیز برنز گرفتند و رتبه دوم کشوری نیز برای گیلان شد.

وی با بیان اینکه باید در حوزه سازندگی و دغدغه مندی اجتماعی ورود شود، تصریح کرد: برنامه هایی در حوزه سازندگی داریم و اردوهای هجرت در تابستان ها نیز در همین راستا شکل می گیرد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گیلان با بیان اینکه بسیج دانش آموزی از سال ۹۷ اجرای طرح تربیت شهید بهنام محمدی را آغاز کرد، افزود: در این طرح افراد درباره مسائل فرهنگی و غیره با دانش آموزان ارتباط می گیرند و زمینه آشنایی و ارتباط گیری آنها با مسجد را فراهم می کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح های تربیتی در سال ۹۷ در ۸۱ مدرسه اجرا شده است، عنوان کرد: طرح های تربیتی سازمان بسیج دانش آموزی در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم اجرایی می شود.

حبیب زاده با بیان اینکه راهیان نور در فضای مجازی طراحی و اجرا شد، افزود: ۴۰۰ دقیقه برنامه در یک سال گذشته تولید کرده ایم و ۱۰ هزار مخاطب به صورت زنده برنامه مجازی ما را مشاهده کرده اند و ۳۶۰ هزار بار نیز فایل آفلاین برنامه دانلود شد همچنین سال گذشته اولین فیلم کوتاه شهدای راهیان نور گیلان با عنوان «به رسم رفاقت» تولید و از تلویزیون پخش شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان