مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره پرداخت بخش قابل توجه ای از هزینه درمان افراد دارای بیمه توسط بیمه سلامت، گفت: تاکنون ۱۳۶ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور اجرای طرح بیمه سلامت پرداخت ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود عاطف راد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح بیمه سلامت بسیار به ایجاد آرامش روانی بیماران و جامعه کمک می کند، اظهار کرد: در این شرایط سخت اقتصادی بیماران فقط باید دغدغه درمان بیماری خود را داشته باشند که به این منظور باید تحت بیمه کامل قرار گیرند.

وی با اشاره به  تحت پوشش  بیمه سلامت بودن ۵۷ درصد از جمعیت استان گیلان گفت: بر اساس قانون واعلام دولت تمامی  افراد ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و همچنین  مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و کارکنان دولت تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با تأکید بر لزوم توجه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن سه دهک پایین جامعه بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته پنج میلیون نفر در کشور به بیمه سلامت معرفی شده و تحت پوشش قرار گرفتند به طوری که کارشناسان بیمه سلامت در مناطق کم برخوردار رفته و افراد محروم که تحت پوشش بیمه نیستند را شناسایی می کنند.

به گفته عاطف راد اگر فردی در دهک چهارم باشد ۹۰ درصد حق بیمه وی توسط دولت پرداخت می شود، ولی اجرای این طرح منوط به ابلاغ دولت است.

وی از رایگان بودن حق بیمه برای مددجویان نهادهای حمایتی خبر داد و افزود: سرانه بیمه یک ساله برای افراد یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان است که اگر انسان زیر نظر نهادهای حمایتی باشد حق بیمه آن رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه تاکنون ۱۳۶ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور اجرای طرح بیمه سلامت پرداخت شده است، گفت: ۸۴۲ هزار گیلانی در راستای اجرای طرح نظام پزشک خانواده در روستاها تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که جای بسیار خوشحالی دارد.

عاطف راد با اشاره پرداخت بخش قابل توجه ای از هزینه درمان افراد دارای بیمه توسط بیمه سلامت، بیان کرد:  تمام بیمه شدگان سلامت می توانند در مراکز خصوصی و دولتی ویزیت شوند، زیرا ۹۰ درصد تعرفه دولتی در خدمات بستری و ۷۰ درصد تعرفه دولتی در خدمات سرپایی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان