مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از صدور موافقت نامه اصولی برای ایجاد ۱۹ طرح گردشگری در گیلان خبر داد و گفت: این طرح ها شامل یک هتل، ۲هتل آپارتمان، یک مهمانپذیر، هشت اقامتگاه ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست کمیته فنی بررسی و ارزیابی طرح های متقاضی سرمایه گذاری به منظور ایجاد تأسیسات زیرساختی گردشگری در گیلان اظهار کرد: در این نشست که با حضور اعضا و در  اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شد، با بررسی ۳۹ طرح متقاضی، صدور موافقت نامه اصولی برای ۱۹ طرح زیرساختی مورد موافقت قرار گرفت.

به گفته وی، این طرح ها شامل یک هتل، ۲هتل آپارتمان، یک مهمانپذیر، هشت اقامتگاه بوم گردی، ۲سفره خانه سنتی، و پنج مجتمع گردشگری هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه پیش بینی اولیه میزان سرمایه گذاری برای اجرای طرح های مذکور مبلغی بالغ بر ۶۵۴۰ میلیارد ریال است، گفت: با بهره برداری از این طرح ها مجموعا برای ۲۸۰ نفر نیز اشتغال زایی خواهد شد.

جهانی با بیان اینکه از این تعداد درخواست ها، ۱۵ پرونده مربوط به تغییر کاربری اراضی گردشگری به مسکونی بوده، افزود: به دلیل حفظ سرانه کاربری گردشگری و جلوگیری از تفکیک و افراز اینگونه عرصه ها که عملا کوچک شدن قطعات امکان اجرای ضوابط تاسیسات گردشگری را با مشکل مواجه می کند در این کمیته مخالفت شد. 

به گفته وی، پنج پرونده نیز به دلیل نقص مدارک مقرر شد پس از رفع نواقص جهت تصمیم گیری در کمیته فنی آتی طرح موضوع و بررسی گردد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸
 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان