تحقق ۶۳ درصدی ایجاد اشتغال در گیلان

۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۰۸:۵۲ چاپ کد خبر: 178927
رشت- استاندار گیلان با اشاره به تحقق ۶۳ درصدی تعهد ایجاد اشتغال در ۷ ماهه نخست امسال در استان گفت: زمینه اشتغال ۳ هزار نفر در حوزه گردشگری را فراهم می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی شامگاه شنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم گیلان از طریق شبکه باران با اشاره به احصا مشکلات استان در سفر هیئت دولت بیان کرد: ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای گیلان در این سفر در نظر گرفته شد و هشت هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در شاخص های مختلف نیز اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه قبل از سفر هیئت دولت به گیلان، استان دچار چالش اعتباری بود، افزود: ۱,۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های راکد تخصیص پیدا کرد و این پروژه ها دوباره به جریان افتاد.

اختصاص ۱,۳۰۰ میلیارد تومان در آینده نزدیک برای احیای واحدهای راکد

استاندار گیلان از اختصاص ۱,۳۰۰ میلیارد تومانی در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد ۸۰۰ واحد راکد در گیلان وجود داشت که با استفاده از تبصره ۱۶ و ۱۸ تسهیلات خوبی در این بخش در نظر گرفته شد و ۱۶۳ واحد تولیدی احیا و به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه راه آهن رشت به کاسپین ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برآوردها ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز داشت، اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و قرار است که ۲۰۰ میلیارد تومان باقی مانده تا عید پرداخت شود و به بهره برداری برسد که این امر موجب شکوفایی اقتصادی و تکمیل کریدور شمال جنوب می شود.

عباسی با بیان اینکه محور رشت - کاسپین کریدور شمال به جنوب را به هم وصل می کند، گفت: بهره برداری این محور تحول عظیمی در بخش اقتصاد و اشتغال گیلان و ایران ایجاد می کند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به سرعت بخشی پروژه رشت به آستارا افزود: دولت سیزدهم هم برای اجرا و بهره برداری ی این پروژه مصمم است.

استاندار گیلان با بیان اینکه حضور سفرای کشورها نویدبخش روزهای خوب این استان است، گفت: با اجرای پروژه های رشت - کاسپین و دیگر پروژه ها گیلان دروازه ایران به آسیا تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه دولت دستور داد از محل تهاتر نفت ۸۰۰ میلیون یورو به آن اختصاص یابد که این مبلغ مصوب شده و به زودی اجرایی می شود، تصریح کرد: یک قطعه ۱۱ کیلومتری این محور تا حدی انجام شده که در صورت تکمیل ضمن ارتباط غرب به شرق، به اوراسیا نیز متصل می شود.

دورنمای ۲۰ میلیون دلاری صادرات از گیلان طی دو تا سه سال آینده

عباسی با بیان اینکه صادرات گیلان نسبت به سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است، بیان کرد: دورنمای صادرات برای دو الی سه سال آینده ۲ هزار میلیون دلار است و با توجه به ظرفیت بنادر استان می توان از طریق راه آهن اقتصاد گیلان و در نهایت کشور را شکوفا کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه پرواز رشت به آستاراخان برای اولین بار انجام گرفته و طرف مقابل برای برقراری این ارتباط بسیار مشتاق است افزود: رئیس جمهور تاتارستان علاقمند است از ظرفیت های مشترک بین دو طرف به ویژه در بخش آبزی پروری استفاده شود و زمینه فعالیت و سرمایه گذاری آن نیز آماده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۶۲ واحد تولیدی تعطیل از آغاز به کار دولت، وارد چرخه شده و این روند رو به افزایش است، تصریح کرد: ۴۳۹ واحد تولیدی وارد عرصه تولید شده و به بهره برداری رسیده است.

عباسی با اشاره به به مشکلات برخی کارخانه های قدیمی در استان گیلان و تلاش برای رفع موانع و جلوگیری از بیکاری کارگران افزود: بررسی سامانه رصد نشان دهنده تحقق ۶۳ درصدی از تعهد ایجاد اشتغال در هفت ماهه نخست امسال با ۳۰ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی است.

رشد ۱۰۰ درصدی تولیدات گلخانه ای در گیلان

وی در ادامه به ورود ۲۵ میلیون گردشگر به استان گیلان اشاره و بیان کرد: ۲۴ میلیون نفر از این افراد در استان اقامت داشتند لذا ۴۷ هزار گونی آرد بیشتر از سال گذشته بین نانوایی های استان توزیع شد تا مسافران در تأمین نان خود مشکلی نداشته باشند.

استاندار گیلان با اعلام خبری خوش برای اشتغال آفرینی در استان بیان کرد: اقداماتی در دست اجرا است که بتوانیم در حوزه گردشگری زمینه اشتغال ۳ هزار نفر را در گیلان فراهم کنیم.

وی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی در تولیدات گلخانه ای استان گیلان گفت: در تولید گیاهان دارویی ۱۲۰ درصد رشد داشتیم.

استاندار گیلان افزود: در تولید کیوی و فندق مشکلاتی داریم و از جهاد کشاورزی خواستیم ضمن جلوگیری از واردات این محصولات، زمینه صادرات به سایر کشورها از جمله آمریکای لاتین را فراهم کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان