پیشکسوت باشگاه ملوان با اشاره به مسابقات پیش روی ملوان در لیگ برتر گفت: این تیم ملوان امیدوار کننده است، صاحب موقعیت های خوبی می شوند ولی همانطور که گفتم ضربه آخر را به درستی نمی زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز اسپندار یکی از سه تفنگدار افسانه ای ملوان در دهه پنجاه است و از پیشکسوتان باشگاه ملوان بندر انزلی محسوب می گردد و تمام دوران ورزشی خود را در ملوان گذرانده است.

اسپندار، آقای گل ایران در سال ۱۳۵۳ و ۱۳۵۶، دومین گلزن برتر کل دوران جام تخت جمشید با ۴۷ گل زده، یکی از سه تفنگدار افسانه ای ملوان و برنده ی نخستین جام حذفی ایران، عضویت در تیم ملی ارتش ایران، نایب قهرمانی جهان در ایتالیا در سال ۱۳۷۴ به عنوان مربی با تیم ملی ارتش و کسب مقام هفتم لیگ برتر چهارم فوتبال ایران به عنوان مربی از دیگر افتخارات وی به شمار می آید.

اسطوره باشگاه ملوان در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تاثیر تماشاگر در فوتبال اظهار کرد: اگر تماشاگر نباشد فوتبال ارزشی ندارد، این تماشاچی است که تیم را به حرکت در می آورد، شما همین بازی ملوان و پرسپولیس را ببینید چطور بود، مثل بازی تمرینی بود و نبود تماشاگر کیفیت بازی را پایین آورد. 

عزیز اسپندار با اشاره به اینکه همیشه از تماشا کردن بازی تیم های پرسپولیس و استقلال که از تیم های برتر ایران هستند لذت می برم، گفت: ولی حالا هیچ فرقی با تیم های دیگر نمی کند و سطح تیم ها بالا رفته، البته توهین به تیم های دیگر نباشد، تیم های دیگر هم زحمت می کشند و بازی های خوبی ارائه می کنند ولی این نبود تماشاگ کیفیت را کاهش داده است.

وی با اشاره به دلایل نتیجه گرفتن ملوان افزود: مهم ترین نکته این است که تمام کننده خوب نداریم و جوان هستند و این مسئله ای است که بارها و بارها گفته شده، البته در ایران هم مهاجم تمام کننده کم داریم و هر باشگاهی باید در آکادمی خودش تلاش کند و آینده نگری کند و از آکادهی خودشان بازیکن سازی کنند. 

پیشکسوت باشگاه ملوان با اشاره به یکی دیگر از مشکلات باشگاه ها مثل ملوان بیان کرد: وقتی بازیکنان جوان که از آکادمی باشگاه رشد کرده اند و به درجه ای می رسد که کامل و پخته می شود آن زمان است که باشگاه های دیگر با پیشنهاد های وسوسه کننده او را جذب می کنند و همیشه تیم های سازنده و کم بضاعت این مشکلات را دارند. 

اسپندار شرایط آکادمی ملوان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: شرایط تیم های نوجوانان، جوانان، امید و زیر ۲۳ سال و زیر ۱۷ سال که بررسی می کنیم بازیکنان خوبی را آموزش می دهند ولی احتیاج به زمان دارد و من فکر می کنم تا دو سه سال آینده ملوان نیاز به بازیکن نخواهد داشت و مطمئن هستم که اگر این بازیکنان را حفظ کنند به زودی ملوان از بازیکن بی نیاز خواهد شد ولی منت ها کمی در این مورد دیر عمل کردند. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که چقدر ملوان از پیشکسوتان در اداره ملوان کمک گرفته می شود، افزود: گاهی اوقات بله جلساتی داریم و در مورد باشگاه صحبت می کردیم و از ما مشورت می گرفتند، سال قبل بیشتر بود و حالا هم گروهی هستند که می نشینند و هم فکری می کنند. 

پیشکسوت باشگاه ملوان در پاسخ به اینکه آیا در این باشگاه سمتی هم دارد یا خیر، تصریح کرد: من در کمیته فنی باشگاه حضور دارم ولی به آن صورت جلساتی برگزار نشده که ما دور هم بنشینیم و ایراداتی که مشاهده می کنیم را بازگو کنیم، ما هم دوست نداریم مربی تیم را ناراحت کنیم چون مازیار هم زحمت می کشد و سال ها در ملوان حضور داشته و خودش ایرادها را می بینید ولی متاسفانه مهره هایی که مد نظرش هست را ندارد تا بتواند نتیجه دلخواه را بگیرد. 

اسپندار با اشاره به مسابقات پیش روی ملوان در لیگ برتر بیان کرد: این تیم ملوان امیدوار کننده است، صاحب موقعیت های خوبی می شوند ولی همانطور که گفتم ضربه آخر را به درستی نمی زنند و امیدوارم که رفته رفته ملوان خودش را پیدا کند و اعتماد به نفس تیمش بیشتر شود و در لیگ بماند و در بازی های آینده نتایج درخشانی کسب کند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان