امروز زیرساخت های کشور سایبرمحور است

۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۱۵:۰۳ چاپ کد خبر: 178948
رشت- مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه گفت: امروز زیرساخت های کشور سایبر محور است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز میرزا ابراهیم طهرانی ظهر یکشنبه در نشست نقش زنان در پدافند غیرعامل در استانداری گیلان اظهار کرد: بانوان در عرصه های مختلف نقش آفرین و اثرگذار بودند و این مهم در بخش پدافند غیرعامل نیز صدق می کند

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ شناختی وارد عرصه مبارزه با نظام اسلامی شده است، افزود: اغتشاش، نفوذ، عملیات روانی، ایجاد اختلال در زیرساخت های خدمات رسان کشور و ایجاد نارضایتی در بین مردم بخشی از اهداف شوم دشمن با ابزار رسانه و جنگ شناختی است.

مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل پیشینه و سبقه تاریخی دارد و موضوع تازه ای نیست، گفت: دفاع بدون سلاح تعریف ساده و مختصری از پدافند غیرعامل است و باید ویژه مورد توجه قرار گیرد.

میرزا ابراهیم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای توجه به مقوله پدافند غیرعامل تصریح کرد: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدام های نظامی دشمن از جمله آثار توجه به مقوله پدافند غیرعامل است

وی، زیرساخت های کشور را بر پایه سایبر محور دانست و افزود: حمله سایبری به زیرساخت ها می تواند باعث توقف خدمات، عملیات و نارضایتی مردم شود.

مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ایجاد اختلال سیستمی یکی از تهدیدات سایبری است، گفت: برخی با استفاده از آشوبگری و اغتشاشات دنبال ایجاد تنش های اجتماعی و روانی هستند.

میرزاابراهیم با تاکید بر اینکه فرهنگ پدافند غیرعامل باید گسترش یابد، اضافه کرد: حفظ جان مردم، حفظ تمامیت ارضی، حفظ سیستم اقتصادی، سیاسی و حفظ استقلال و حاکمیت کشور بخشی از مؤلفه های امنیت ملی است.

وی به تشریح اهمیت زندگی به سبک پدافند غیرعامل در ساحت های فردی، خانوادگی و اجتماعی پرداخت و افزود: دشمن در تلاش است از طریق تهاجم فرهنگی، جایگاه مادر را از بین ببرد و حس لطیف مادری را از بانوان مان بگیرد زیرا کانون خانواده، حس مادری و دارایی های معنوی موجود در محیط خانواده از باارزش ترین دارایی های ما محسوب می شود.

مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز با جنگ روایت ها و ایده ها روبرو هستیم، اضافه کرد: در جنگ روایت ها موفق کسی است که اولین روایت را منعکس کند.

میرزاابراهیم با بیان اینکه زنان در دوران دفاع مقدس نقش های ویژه ای در حوزه های مختلف ایفا کردند، گفت: ورود به ستادهای پشتیبانی از جبهه ها، جهاد مالی و ایثار و فداکاری در سایر حوزه ها تنها گوشه ای از نقش آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی در برابر بحران ها، شناسایی تهدیدات، افزایش دانش و تاب آوری خانواده جز نقش های فردی زنان در پدافند غیرعامل به شمار می رود، افزود: تربیت فرزند مبتنی بر آموزه های اسلامی یکی از نقش های مهم مادر و بانوان جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان