سفیر کنیا با تأکید بر مراودات و همکاری های مطلوب ایران و کنیا افزود: در آینده ای نزدیک نمایشگاهی دائمی از دستاوردهای مشترک ایران و کنیا در زمینه های مختلف از جمله مصالح ساختمانی در این کشور راه اندازی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، جاشوا گاتیمو سفیر جمهوری کنیا عصر امروز در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی با اشاره به فرصت ها وظرفیت ایران برای سرمایه گذاری اظهار کرد: ایران دروازه ورود به بسیاری از کشورهای منطقه از جمله روسیه، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقزستان و آذربایجان است.

وی با اشاره به ظرفیت های کش.ر کنیا در بخش کشاورزی گفت: ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی به ایران می تواند نقطه آغازی برای همکاری های فی مابین باشد.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه صادرات به کنیا بسیار موفق عمل کرده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران می تواند در حوزه صادرات محصولات ساختمانی، پتروشیمی، نفت و گاز به کنیا نیز حضوری مؤثر داشته باشد ضمن آنکه ما نیز از بزرگترین و بهترین تولیدکننده های چای و قهوه دنیا هستیم و توانایی عرضه این دو محصول با قیمت مناسب در بازارهای ایرانی را داریم.

سفیر کنیا با تأکید بر مراودات و همکاری های مطلوب ایران و کنیا افزود: در آینده ای نزدیک نمایشگاهی دائمی از دستاوردهای مشترک ایران و کنیا در زمینه های مختلف از جمله مصالح ساختمانی در این کشور راه اندازی خواهد شد.

۱۱ شرکت دانش بنیان آماده همکاری با کنیا

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در نشست با سفیر کنیا اظهار کرد: با توجه به اختیاراتی که به مناطق آزاد داده شده امکان تشکیل بانک های مشترک، شرکت های بیمه، صرافی و نهادهای مالی مشترک نیز وجود دارد تا به نقل و انتقال مالی دو کشور کمک کند.

وحید طالب پور بابیان اینکه دولت به مناطق آزاد اختیاراتی در زمینه ثبت شرکت ها از جمله معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برای عملکرد شرکت ها داده است، تصریح کرد: ما اگر شناخت درستی از نیازهای کشور کنیا داشته باشیم می توانیم برای صادرات به این کشور برنامه ریزی کنیم از این رو به زودی فهرستی از واحدهای صنعتی و محصولات تولیدی منطقه آزاد تهیه شده و در اختیار سرمایه گذاران کنیایی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سفارت کنیا لیستی از نیازمندی های این کشور برای مبادلات تجاری با ایران تهیه کرده و در اختیار منطقه آزاد انزلی قرار دهد، گفت: تجار کنیایی می توانند با احداث صنایع تبدیلی بسته بندی قهوه در بخش صادرات مجدد به کشورهای همسایه و منطقه اوراسیا فعالیت کنند.

طالب پور با بیان اینکه در منطقه آزاد انزلی ۱۱ شرکت دانش بنیان وجود دارد که می تواند همکاری خوبی با کنیا در حوزه صنایع برق و الکترونیک و صنایع های تک داشته باشد، افزود: در بخش نفت و گاز هم از ظرفیت شرکت های فنی و مهندسی مستقر در مناطق آزاد کشور در قالب همکاری های متقابل در اکتشافات می توان بهره گرفت.

وی منطقه آزاد انزلی را بهترین گزینه برای سرمایه گذاری عنوان  کرد و گفت: این منطقه می تواند در تأمین کالاهای مورد نیاز کنیا از روسیه و قرقیزستان نقش ایفا کند و کالاها را آن کشورها تحویل گرفته و از طریق بنادر جنوبی در کنیا تحویل دهد و ضمن آنکه با توجه به ظرفیت کنیا در تولیدات محصولات غذایی ازجمله قهوه منطقه آزاد انزلی می تواند بازارهای خوبی برای عرضه این تولیدات باشد.

در نشست مشترک مسؤولان منطقه آزاد انزلی و سفیر کنیا، مهدی کاظمیان سخنگو و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی هم گزارش کاملی از دستاوردها، ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی ارائه کردند.

گفتنی است ظرف ۲ سال اخیر ۴۷ هیأت تجاری کنیایی از ظرفیت های سرمایه گذاری چابهار، اصفهان، کاشان، لاهیجان و منطقه آزاد انزلی بازدید کرده اند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان