به گزارش لنگرخبر، دکتر محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از ایستگاه تحقیقات بذر و گونه‌های جنگلی شلمان در شهرستان لنگرود با اشاره به درآمد ۶ میلیارد دلاری سالیانه در بخش کشاورزیاظهار کرد: ۵۰ درصد این مقدار از حوزه باغبانی کشور است که استان گیلان نیز از جمله استان‌هایی است که در محصولات باغی حرفی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به ارزآوری محصولاتی چون کیوی، گفت: برای نخستین بار در کشور و به منظور حمایت از باغداران، مرکبات شمال کشور به چین صادر می‌شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تنظیم شیوه‌نامه جدید صادراتی بین  اداره‌کل گمرکات جمهوری خلق چین و وزارت جهاد کشاورزی ایران، افزود: امکان صادرات محصولات مرکباتی ایران به جمهوری خلق چین مهیا شده است.

به گفته برومندی ما در این سال‌ها از تحریم‌ها عبور کردیم و سیاست دولت نیز توسعه روابط با کشورهای همسایه است و زمینه هایی در این راستا از جمله عضویت در پیمان شانگهای فراهم شده است.

وی با اشاره به مشکلات کیوی کاران بیان کرد: در حال تدارک و برنامه‌ریزی لازم با کشور برزیل هستیم تا بتوانیم بخشی از محصول کشاورزی مازاد برتولید از جمله سیب، کیوی و انار را به برزیل صادر کنیم و کیوی گیلان برای نخستین بار به کشور برزیل صادر می‌شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی کشور همچنین ایستگاه تحقیقات بذر و گونه‌های جنگلی شلمان را یک گنجینه و ثروت ملی عنوان کرد و افزود: گونه‌های نادری در اینجا وجود دارد که باید حفظ شود و برای بهره برداری بهتر از این مرکز نظرات نماینده مردم در مجلس، شهردار و اعضای شورای شهر شلمان به حوزه سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی جهت اتخاذ تصمیمات مناسب منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان