رشت- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: راه اندازی نهضت سواد رسانه ای برای آشنایی دانشجویان و اساتید با فرصت ها و تهدیدهای فضای رسانه ای جدید ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین کلانتری صبح سه شنبه در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه گیلان با بیان اینکه از تهدیدهایی که در این دوران ایجاد شده به عنوان فرصت برای رفع عیوب و مشکل استفاده شود، اظهار کرد: این مسائل، ضعف ها و کم کاری و غفلت در برخی قسمت ها را نشان داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه تمامی داده ها گواه بر این است که این ناآرامی ها یک پروژه بود که دشمن به صورت ترکیبی و چند وجهی ترسیم کرد تا جمهوری اسلامی را زمین بزند، افزود: بهترین حالت این پروژه تجزیه ایران و بدترین حالت جنگ تمام عیار ایرانی ها مقابل هم است.

وی ادامه داد: در ابتدا این مسائل روشن نبود اما به تدریج وقتی دشمن از تمام ظرفیت خود استفاده کرد و تمام سرشبکه های خود را سوزاند و یک جنگ ترکیبی به راه انداخت موضوع واضح شد.

کلانتری با اشاره به اینکه دشمن بر مسائل و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، مانور داده است، تصریح کرد: دانشگاه یکی از این حوزه ها بود و با دانشجویانی سر و کار داشتیم که چند سال تجربه حضور در محیط آموزشی نداشتند و گسست و اختلال عظیم در تربیت و جامعه پذیری آنها به وجود آمده و در فضای مجازیی حضور داشتند که تحت حکمرانی جمهوری اسلامی نبود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تأکید بر اینکه اگر مشکلات را شناسایی و رفع نکنیم این بحران ها ادامه دار خواهد بود، ادامه داد: سواد رسانه ای ما بسیار ضعیف است و بسیاری از اساتید سواد رسانه ای ندارند و اغلب آنها در ابتدا قبول نمی کردند که این آشوب ها از سوی دشمن طراحی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه نهضت سواد رسانه ای نیاز داریم تا دانشجویان و اساتید با فرصت ها و تهدیدهای فضای رسانه ای جدید آشنا شوند، افزود: مسائل و مشکلات فقط مربوط به سیاست نیست و بیشتر مربوط به نهاد خانواده و جامعه است.

وی افزود: وقتی کارکرد اصلی دانشگاه در خطر باشد و امنیت جامعه در معرض خطر قرار گیرد چاره ای جز برخوردهای قانونی نیست و نمی توان به عنوان رأفت اسلامی نظم جامعه را به خطر انداخت لذا از ظرفیت های اقناعی و خانواده ها باید استفاده کرد و در صورت اجبار باید از ظرفیت های قانونی برای برخورد با دانشجویان و اساتید متخلف و قانون گریز استفاده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر میدان دادن به مجموعه های دانشجویی شناسنامه دار گفت: حمایت از این جمع ها، مدنیت در دانشگاه را بالا برده و رفتارهای هیجانی کم می شود و به سمت عقلانیت پیش می رود.

وی با بیان اینکه اختلاط دانشجویان یک پروژه است اما برخورد با آن باید هوشمندانه باشد، تصریح کرد: پروژه اختلاط یک پروژه بیرونی است و تعداد دانشجویان خواستار اختلاط بسیار کم است اما بازنمایی زیادی دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان