ناظر گمرکات گیلان با تأکید بر لزوم توجه به واردات برخی از کالاهای اساسی از طریق گمرک به کشور گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۸۲۴ هزار و ۸۴۳ تن کالا از گمرکات گیلان به ارزش بیش از ۷۲۷ میلیون دلار وارد کشور شده ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صادق برزگر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بنادر و گمرکات استان گیلان به  لحاظ صادرات و واردات محصولات کشاورزی دارای ظرفیت بسیار خوبی در توسعه اقتصادی کشور هستند، اظهار کرد: وجود بنادر مختلف در استان گیلان و همچنین وجود منطقه آزاد انزلی، یک ظرفیت بالقوه برای این استان در راستای توسعه تجارت با کشورهای همسایه و واردات انواع محصولات کشاورزی ایجاد کرده است.

وی با اشاره واردات بیش از ۸۰۰ هزار تن کالا از گمرکات استان گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۲۴ هزار و ۸۴۳ تن کالا از گمرکات گیلان به ارزش ریالی  ۷۲۷ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۵۳۱ دلار وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات گیلان با تأکید بر لزوم توجه به واردات برخی از کالاهای اساسی از طریق گمرک به کشور افزود: با تلاش های صورت گرفته کالاهای اساسی شامل غلات (جو و ذرت دامی)، گوشت، روغن، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ، مقوا، خمیر چوب، ماشین آلات، لوازم و قطعات از طریق گمرکات گیلان وارد کشور شده است.

برزگر یکی از راه های توسعه اقتصادی در کشور را ارتباط با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا دانست و بیان کرد: این کالا ها از کشور های امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه، روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان و اکوادور از طریق گمرکات گیلان به کشور وارد و ترخیص شده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان