استاندار گیلان با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه های آینده کشور هستند و باید مجهز به سلاح علم و دشمن شناسی باشند، گفت: دشمن از توفیقات ایران ترسیده و از بالندگی و تعالی ایران اسلامی دستپاچه شده است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی صبح امروز در آئین استانی نواختن زنگ استکبارستیزی در دبیرستان شاهد دخترانه حضرت خدیجه (س) رشت با بیان اینکه یوم الله ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم تاریخی است، اظهار کرد: تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال۱۳۴۳، واقعه کشتار جمعی دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳۵۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه ضد استکباری حضرت امام خمینی (ره) از دهه ۴۰ آغاز شده و همچنان این مبارزه با رهبری امام خامنه ای ادامه دارد، افزود: در مدت تبعید حضرت امام (ره)، دانش آموزان معتقد به قرآن و اسلام، نقش محوری و موثری داشتند و تا پای شهادت رفتند که به همین دلیل، ۱۳ آبان روز دانش آموز نامگذاری شد.

عباسی با بیان اینکه مبارزه با استکبار و کسانی که به کشور ما خیانت و منابع نفتی را چپاول کرده و مردم را در فقر و فلاکت قرار دادند، همواره ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب در سال ۵۸ دانشجویان دانشگاه های مختلف سفارت را به تصرف درآوردند، در هنگام تسخیر سفارت، آمریکایی ها به سرعت مشغول نابود کردن بسیاری از اسناد دخالت ها و تجاوزات و غارت های خود شدند اما پس از تسخیر سفارت به سرعت از نابودی باقی مانده اسناد جلوگیری و اسناد جنایت های آنها حفظ شد.

استاندار گیلان با اشاره به جنایات استکبار جهانی علیه مردم ایران اسلامی، بیان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب دانشگاه ها فقط تا مقطع لیسانس دانشجو می پذیرفتند و دانشجویان برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر می رفتند و حتی علاوه بر نبود بانوی پزشک؛ به بانوان مسؤولیتی نیز سپرده نمی شد.

عباسی با تأکید بر اینکه امروز به وجود دانش آموزان با بصیرت و هوشیار افتخار می کنیم، تصریح کرد: دانش آموزان و نسل نوجوان ما با الگوپذیری از شهید حسین فهمیده با بهره گیری از منویات امام راحل و تدابیر مقام معظم رهبری پای آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده اند و این انقلاب را حفظ می کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه های آینده کشور هستند و باید مجهز به سلاح علم و دشمن شناسی باشند، گفت: دشمن از توفیقات ایران ترسیده و از بالندگی و تعالی ایران اسلامی دستپاچه شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دشمنان از طریق مختلف سعی بر ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند و اکنون حجاب و عفاف را هدف قرار داده اند، افزود: قطعا! دانش آموزان با بصیرت و آگاهی، روحیه انقلابی با تکیه بر ایمان بار دیگر نقشه شوم آنان را نقش بر آب و ناامید می کنید.

 

به گزارش فارس، به دلیل تقارن ۱۳ آبان با روز جمعه و تعطیلی مدارس، زنگ استکبارستیزی امروز (چهارشنبه) 11 آبان ماه در در مدارس گیلان همزمان با سراسر کشور نواخته شد.

همچنین طبق اعلام حجت الاسلام اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان، راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در ۵۰ نقطه از شهرهای استان برگزار می شود و با توجه به همزمانی ۱۳ آبان با روز جمعه مسیرهای راهپیمایی به سمت میعادگاه های نماز جمعه است.

راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در مرکز استان ساعت ۱۰ صبح روز جمعه از دو مسیر با مبدا «سپاه پاسداران رشت» و «دانشکده علوم پایه» به سمت میدان مصلای انجام می شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان