معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع رؤسای دانشگاه های گیلان گفته در حوادث اخیر، با جنگ چندوجهی و ترکیبی از سوی دشمن روبرو هستیم که بخشی از آن نشئت گرفته از مشکلات داخلی کشور و بخشی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم امروز در نشست با رؤسای دانشگاه های استان در محل سالن اجلاس دانشگاه گیلان با بیان اینکه باید از تهدیدهایی که در این دوران ایجادشده به عنوان فرصت برای رفع عیوب و مشکل استفاده شود، اظهار کرد: این مسائل، ضعف ها و کم کاری و غفلت در برخی قسمت ها را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه تمامی داده ها گواه بر این است که این ناآرامی ها یک پروژه بود که دشمن به صورت ترکیبی و چندوجهی ترسیم کرد تا جمهوری اسلامی را زمین بزند، افزود: بهترین حالت این پروژه تجزیه ایران و بدترین حالت جنگ تمام عیار ایرانی ها مقابل هم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در ابتدا این مسائل روشن نبود اما به تدریج وقتی دشمن از تمام ظرفیت خود استفاده کرد و تمام سر شبکه های خود را سوزاند و یک جنگ ترکیبی به راه انداخت، موضوع واضح شد.

کلانتری با اشاره به اینکه دشمن بر مسائل و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، مانور داده، تصریح کرد: دانشگاه یکی از این حوزه ها بود و با دانشجویانی سروکار داشتیم که چند سال تجربه حضور در محیط آموزشی نداشتند و گسست و اختلال عظیم در تربیت و جامعه پذیری آن ها به وجود آمده و در فضای مجازی حضور داشتند که تحت حکمرانی جمهوری اسلامی نبود.

وی با بیان اینکه به نهضت سواد رسانه ای نیاز داریم تا دانشجویان و اساتید با فرصت ها و تهدیدهای فضای رسانه ای جدید آشنا شوند، افزود: مسائل و مشکلات فقط مربوط به سیاست نیست و بیشتر مربوط به نهاد خانواده و جامعه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تأکید بر میدان دادن به مجموعه های دانشجویی شناسنامه دار، گفت: حمایت از این جمع ها، مدنیت در دانشگاه را بالابرده و رفتارهای هیجانی کم می شود و به سمت عقلانیت پیش می رود.

گفتنی از در این نشست هر یک از رؤسای دانشگاه های استان به بیان دیدگاه و نظرهای خود در حوزه های مختلف پرداختند و در انتهای این نشست از پوستر دومین همایش دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب که قرار است ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می شود نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان