رشت- نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه کتابخانه ها باید بر اساس نیاز نیازمندان تجهیز شوند گفت: تمام بدبختی انسان به خاطر فقر مطالعه بوده لذا ترویج کتابخوانی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر چهارشنبه در نشست با رؤسای کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) درباره جایگاه والای تحقیق گفت: کسی که تحقیق می کند چشم اندازهای پیش رو را می بیند و به جامعه عرضه می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه موفقیت کشورها در گرو ایده های محققان و صاحبان اندیشه است، افزود: تحقیق و پژوهش از دیرباز بین ایرانیان رایج بوده و خاستگاه فلسفه در اصل برای سرزمین ما است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کتابخانه ها باید بر اساس نیاز نیازمندان تجهیز شوند، تصریح کرد: برخی کتب سال ها در کتابخانه می مانند اما هیچ متقاضی ندارند.

وی با تاکید بر کتابخوانی متولیان حوزه کتابخانه عنوان کرد: بنده هر هفته یک جلد کتاب ۲۰۰ صفحه ای می خوانم لذا توصیه بنده به همه این است که سطح مطالعه خود را ارتقا دهند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تمام بدبختی انسان به خاطر فقر مطالعه است، گفت: در قرآن نیز بارها به تفاوت بین انسان دانا و نادان اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه هر ایرانی باید روزانه به طور میانگین دو تا سه ساعت مطالعه کند، بیان کرد: روزنامه مانایی ندارد اما کتاب ماندگار است.

وی با بیان اینکه متولیان کتابخانه ها باید کتاب شناس باشند زیرا انسان فرهیخته باید کتاب شناس باشد، افزود: شخصیت های برجسته ایرانی همگی اهل مطالعه بودند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی و کتابخانه مخزن دانش و ایجاد کننده اراده در میان انسان ها است، گفت: اولین کسانی که کتابخانه در دنیا ایجاد کردند ایرانیان قبل از اسلام بودند اما بعد از اسلام نیز ایرانی ها در این باره اهتمام ویژه داشتند.

وی با اشاره به اینکه خیانت پهلوی ها در هیچ دوره ای در ایران نظیر نداشت، عنوان کرد: زنان ایرانی در هیچ دوره ای کشف حجاب نکردند اما در ان دوره انجام شد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه طبق تحقیقات به عمل آمده کسانی که به خارج مهاجرت می کنند دنبال شهرت، شهوت و ثروت هستند، افزود: اگر به دنبال خدمت باشند در همین کشور به مردم خودشان خدمت می کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان