رشت- معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان گفت: با همکاری دارالقرآن، بسیج و سپاه هزار و ۴۰۰ حافظ قرآن کریم سال گذشته در استان گیلان تربیت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حاتم نصیری نژاد پیش از ظهر پنج شنبه در همایش بزرگ تجلیل از ۱۴۰۰ نفر از حافظان، مدرسین، مربیان قرآنی استان گیلان در مصلای رشت با اشاره به دستور رهبری مبنی بر تربیت حافظ قرآن اظهار کرد: با دستور فرمانده سپاه قدس گیلان توانستیم هزار و ۳۱۳ حافظ قرآن را برای اولین بار در استان در سال ۹۹ آموزش دهیم.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان تصریح کرد: با همکاری مسئولان دارالقرآن و بسیج و سپاه، هزار و ۴۰۰ حافظ قرآن کریم نیز سال گذشته موفق به حفظ شدند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ حافظ قرآن موفق شدند به مرحله استانی مسابقات حفظ قرآن کریم راه یابند، گفت: از بین این تعداد ۲۳ حافظ قرآن کریم به مرحله کشوری دست یافتند تا با حافظان برتر ملی رقابت کنند.

حجت الاسلام نصیری نژاد با اشاره به کسب مقام نخست کشوری استان گیلان در بخش ترتیل بیان کرد: در بخش حفظ ۱۵ جز در حوزه برادران و خواهران، استان گیلان مقام اول کشوری را از آن خود کرد.

وی با اشاره به آثار ترویج و حفظ قرآن در جامعه به ویژه جوانان عنوان کرد: هر چقدر مفاهیم قرآنی بیشتر در جامعه ترویج یابد و جوانان با این کتاب آسمانی انس داشته باشند، آسیب ها کمتر شده و انقلاب به اهداف خود می رسد.

حجت الاسلام نصیری نژاد تاکید کرد: از همه مسئولان درخواست داریم برای تربیت حفاظ قرآنی و ترویج این کتاب در جامعه نهایت همکاری را داشته باشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان